CANTÀNIA, 350 infants al Teatre Fortuny

Dia 14 de juny. 17h. L’esquelet del Teatre Fortuny tremola amb corredisses de nenes i nens. Soroll.

Estem a l’assaig. Mestres i professors reparteixen retalls de cartolines i estrelles de colors, la tarima està atapeïda de somriures nerviosos i ulls encuriosits, el Director Musical gesticula posant-se la ma a la boca i baixant els braços.Tothom assegut.  Silenci.

Una hora llarga d’assaig abans d’aixecar el teló. Formen part d’un tot, tot i que encara no ho saben.

Un petit descans: Van als camerinos, descansen una mica, s’hidraten i alguns es canvien. Fa molta calor avui!

Ja és l’hora! Baixen cap a l’escenari. Tothom ja sap on és el seu lloc. Sense córrer. Sense cridar. El teló està baixat. Els músics i el director ja s’han canviat. Els cantants estan al camerino preparats i maquillats. Mares i pares, germans, famílies, mestres, directors i directores de les escoles i autoritats estan esperant asseguts i expectants.

18h. El Teatre Fortuny està ben il·luminat, brilla i tremola ara des de la platea, les llotges i els pisos; està ple!

S’obre el teló. Uns segons de tensió i comença ” Babaua. Las desventures de Mimí “.

El conjunt és sorprenent, tot està lligat. L’actriu ens fa somriure, és molt coquetona i el director participa del joc, dirigeix i actua, fa d’arbre i guia als infants amb gestos i somriures. La història ensenya a la Mimí que el veritable amor està íntimament relacionat amb la voluntat d’estimar, més que no pas amb la facultat de seduir.

Els 350 infants del cor, ara mateix ja ho senten i ja ho saben, formen part d’una història meravellosa, d’una melodia especial, d’una tarda màgica…

Les escoles que han participat al macroconcert són: l’Escola Misericòrdia, l’Escola Prat de la Riba, l’Escola Cèlia Artiga, l’Escola Dr. Alberich i Casas, l’Escola La Vitxeta, l’Escola General Prim i el Col·legi Puigcerver de Reus, l’Escola Santa Caterina de Vinyols i els Arcs, l’Escola Mestral de Vandellòs  i Hospitalet de l’Infant, i la ZER Baix Camp Nord, que inclou els alumnes de les escoles Teresa Salvat i Llauradó de l’Aleixar i Cingle Roig de Vilaplana.  La infrastructura artística ha anat a càrrec de l’Auditori de Barcelona.

La Fundació Privada Reddis ha patrocinat l’organització de l’acte, el CRP del Baix Camp s’ha encarregat de donar suport a l’organització, els mestres de música s’han format i han preparat els nens i les veus, tot plegat ha estat un treball conjunt que ha culminat amb un acte espectacular que ens ha fet gaudir a tots.

Gràcies! Aquesta ha estat una tarda inoblidable!