Activitats URV pel curs 20/21

Taller TAC “Setmana (extensa) del codi URV: actitud STEM!”  

L’activitat “Setmana (extensa) del codi URV: actitud STEM!” consisteix en uns tallers TAC per a estudiants i docents d’educació primària (1r a 6è) i ESO de la província de Tarragona, organitzats en el marc de la Code Week 2020 (https://codeweek.eu/). Complementàriament es subministren recursos materials als centres educatius pel desenvolupament de projectes a l’aula i la participació en un concurs de projectes. Els guanyadors participen en un acte en línia de cloenda i lliurament de premis. El professorat rep crèdit formatiu.

A causa de l’actual situació sanitària, pel present curs es modifica el calendari de l’activitat i les condicions habituals de realització. S’allarga fins al mes d’abril, d’aquí la referència a “extensa”, i els tallers s’impartiran de forma remota -videoconferència- o presencial en els centres educatius, amb mesures sanitàries, en base al que la situació sanitària permeti en cada moment i de forma consensuada amb els centres.

Fases de l’activitat:

  1. Tallers de formació per a estudiants i docents sobre Makey Makey (primària) i Scratch per Arduino (ESO), de 3 hores de durada, impartits de forma remota (videoconferència) o presencial als propis centres educatius. Del 10 d’octubre al 5 de març.
  2. Desenvolupament de projectes al centre per part de l’alumnat: estructures creatives amb Makey Makey o models d’instal·lacions domòtiques amb Arduino. Amb aquesta finalitat es subministra 1 Makey Makey a cada centre de primària i y 1 kit Arduino (3 Arduino UNO, 3 protoboard, sensors, leds, cables, etc. / kit) a cada centre d’ESO. Fins el 9 d’abril.
  3. Concurs de projectes Setmana del codi Week URV. Els centres envien un vídeo d’un minut amb la descripció del millor projecte realitzat per cada grup classe. Fins el 9 d’abril. Els guanyadors participen el 16 d’abril en un acte en línia de cloenda i lliurament de premis..

Més informació del taller a https://xn--alianastem-s6a.cat/ca/taller-tac-3a-setmana-extensa-del-codi-urv-actitud-stem/ i dels continguts en aquest document.

El professorat assistent rebrà crèdit de formació mitjançant la seva inscripció a una activitat de formació permanent de professorat.

En cas que estiguis interessat/da t’agrairem que contestis el formulari de sol·licitud de tallers que trobaràs en el vincle següent: https://forms.gle/cnsmiikCQSDyEJdU7

El termini de recepció de sol·licituds és fins el 10 d’octubre (inscripcions en primera instància). Posteriorment es procedirà a l’encaix de les peticions amb les sessions disponibles. Tingues en compte que com més opcions de dia i hora ens proposeu més opcions d’assignació podreu tenir.

Activitat realitzada amb el suport de Diputació de Tarragona.

Curs en línia de formació de professorat “Projecte Webs.cat: creació de llocs web en català”

Us adjuntem al vincle  https://aliançastem.cat/ca/projecte-wap-cat/ informació detallada del curs en línia de formació de professorat “Projecte Webs.cat: creació de llocs web en català” que es torna a impartir, amb diverses edicions, a partir del mes d’octubre.

El curs persegueix la doble finalitat de capacitació en competències digitals i de potenciació de l’ús del català a la xarxa a través de la creació de llocs web. Amb un reconeixement màxim de 40 hores totals, s’adreça a professorat de les àrees STEM, d’humanitats i de ciències socials de cicle superior de Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior, de tots els territoris de parla catalana i valenciana, interessat en rebre formació pràctica sobre creació de webs com a recurs transversal en les seves assignatures, per treball per projectes, treballs de síntesi o recerca, comunicació de resultats, etc.

S’imparteix en línia i contempla sessions formatives en plataforma Moodle i webinars, i una part de treball al centre en què s’utilitza com a recurs i element de motivació el “Concurs WAPPS.cat”. Es facilita seguiment i suport, un paquet de recursos sobre WordPress com a reforç i un paquet de domini i servidor de forma gratuïta al professorat i alumnat.

Es convoquen 4 noves edicions del curs en el període octubre 2020 – febrer 2021. Les edicions es dividiran dues parts. Una primera al 1r trimestre del curs 2020-21 amb 20 h reconegudes i una segona part al 2n trimestre amb 20 hores més. L’activitat és gratuïta. Els interessats/des poden sol·licitar la seva inscripció a l’edició del curs preferida en els terminis i amb els formularis que s’indiquen a la convocatòria, i que adjuntem a continuació:

Activitat realitzada amb el suport de Fundació .Cat                                                                      

Curs en línia de formació de professorat “El desenvolupament de les competències bàsiques a través de l’experimentació científica: mòdul Els plàstics a la nostra societat del Projecte APQUA”

Us adjuntem al vincle https://xn--alianastem-s6a.cat/ca/curs-plastics-apqua/  informació detallada del curs en línia de formació de professorat “El desenvolupament de les competències bàsiques a través de l’experimentació científica: mòdul Els plàstics a la nostra societat del Projecte APQUA” que s’impartirà a partir del mes d’octubre.

Amb un reconeixement de 26 hores totals, s’adreça a docents de les àrees cientifico-tecnològiques d’ESO i BAT de la província de Tarragona, interessat en

  • Conèixer una metodologia de treball de resolució de situacions problema, interdisciplinar i activa, en la qual mitjançant la indagació científica i l’experimentació es desenvolupen continguts del currículum i es potencia el desenvolupament de les competències bàsiques i continguts clau de l’àmbit científic (metodologia IBSE -Inquiry -based science education-)..
  • Conèixer i experimentar un exemple de recurs didàctic IBSE sobre polímers, que pot ser portat directament a l’aula, que permet conèixer la naturalesa dels plàstics, la investigació de les seves propietats fisicoquímiques, les seves aplicacions i l’impacte ambiental associat al seu ús.
  • Promoure pràctiques de cooperació i formació entre iguals.
  • Iniciar-se en el desenvolupament de nous recursos IBSE, a partir de continguts concrets del currículum.
  • Analitzar informacions tècniques sobre sostenibilitat i seguretat dels plàstics.

El curs contempla diverses sessions webinar, activitats online (Moodle) i una fase de treball en centre amb dotació gratuïta de material experimental en propietat.

Inscripcions a https://forms.gle/roATpD6xZuoMDkXy5, fins el 15 d’octubre de 2020.

Activitat realitzada amb el suport de PlasticsEurope

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>