21 de març – Dia Mundial de la Poesia.

Des de les Biblioteques de Reus cada any es dedica el mes de Març a la poesia, aprofitant que el dia 21 es celebra Dia Mundial de la Poesia. És per aquest motiu que durant aquest mes s’elabora el programa d’activitats Març Marçot que  com a eix prioritari difondre la poesia a l’abast de tothom, enguany sota el lema “El compte enrere ha començat”.

En els darrers anys, s’ha fet una convocatòria participativa a les escoles de la comarca i és per això que enguany novament us proposem participar en un acte dedicat al gaudi de la poesia i la seva capacitat de transformació de les persones i del món que ens envolta. En aquests moments d’emergència climàtica, el paisatge, la natura i diferents escenaris urbans són elements positius que ens animen a ser actius en la seva preservació.   Aquesta proposta té com a protagonistes la poesia, Reus, la comarca i els seus paisatges amb l’objectiu de fomentar la lectura de poemes i reforçar el sentiment de pertinença a la ciutat.

Com ho farem?

Enllaçant Reus i el Baix Camp amb la poesia. Les escoles escolliran poemes sobre la natura i els paisatges urbans i els relacionaran  amb algun lloc de la ciutat o la comarca amb la intenció de crear un mapa poètic que els evoqui. (No cal que siguin autors locals ni de temàtica especialment local)

Com es concretarà?

El dia 19 de març a les 17:30h a la Biblioteca Central Xavier Amorós, celebrarem un acte de maridatge entre els poemes triats i la ubicació que els hi evoquen aquells versos. Els nens/es que participin llegiran el poema i tindran al seu darrere la imatge del lloc escollit amb la intenció de crear el mapa poètic de Reus.

Suport

Des de les BMR es prepararà una tria de llibres de poesia  i us aniran informant sobre l’evolució del projecte a les escoles participants

Per qualsevol dubte sobre la proposta podeu en les següents correus:

Dolors Bargalló dbargallo@reus.cat

Santi Jiménez santijimenez@reus.cat