El monstre de la poesia

Pot-lateral

A càrrec de Sònia Moya.

La poesia és un art antic i popular. Tot i això, a l’actualitat, sembla relegada a espais minoritaris i erudits, mal entesa i poc valorada.

Però el vers és una eina pedagògica imprescindible que utilitzem poc, potser per desconeixement o fins i tot per por. Els nens i les nenes, que aquesta por no la tenen, s’obren a la poesia de manera plena i sincera, i sovint hi troben una cambra on parlar de les emocions, endinsar-se en l’abstracte o entendre qui són.

A través de la paraula i amb la creativitat per bandera, els nostres infants i joves podran introduir-se en el món de la poesia en un taller que els permetrà treballar l’expressió i l’autoconeixement.

La intervenció té una durada de 2 de  90 minuts cadascuna (separades per l’interval d’una setmana) i per a un únic grup de 15 alumnes a la vegada*

L’activitat va destinada a adolescents d’ESO i batxillerat. Especialment indicada per l’optativa de creació literària de batxillerat.

Primera sessió: presentació del llenguatge poètic. Emocions i la seva transformació en matèria literària. Recursos literaris i la llibertat creadora. Primera experimentació.
Segona sessió: tècniques per aprendre a escriure poesia. Cal·ligrama, connotació, metàfora, collage, introspecció, etc. Explicació i experimentació.

Finançament (1 grup = 2 sessió)

Cost de l’activitat:              300.00 €
Aportació del programa:    -75.00 €

Aportació del centre:     225.00 €

Finançament (2 grups = 4 sessions)

Cost de l’activitat:              400.00 €
Aportació del programa:   -100.00 €

Aportació del centre:      300.00 €

• En el cas que el centre necessiti que el taller s’imparteixi a la totalitat del grup classe alhora, i aquest excedeixi els 15 alumnes, es podran fer sessions de 2h per grup per un cost de 400 € (1 grup, 2 sessions) o 500 € (2 grups, 4 sessions).