Dansem Picasso

Pot-lateral

A càrrec de Montserrat Mujal i Obradors.

Les tres èpoques de Picasso (cicle mitjà i superior)

Ens acostem al pintor Pablo Picasso a partir de l’observació activa d’una de les seves obres i fem l’exploració corporal de la mateixa, fent servir la Dansa Creativa com a llenguatge del cos.
La Dansa Creativa és una expressió artística que té com a eines bàsiques el moviment natural del cos i l’exploració dels Elements de la Dansa. Està especialment recomanada per als infants perquè els ajuda a expressar idees, emocions i reforça la consciència corporal i l’autoconeixement.

Es pot escollir entre tres obres diferents que corresponen a l’època blava, l’època rosa i el cubisme.
Es fa la presentació del pintor i seguidament es realitza el taller amb l’objectiu de sintetitzar el treball corporal fet, en una dansa final.

Té una durada d’1 hora i 15 minuts i està pensada per un grup classe de 20 alumnes com a màxim.

Requisits: disposar d’una sala de psicomotricitat, gimnàs o espai ample per poder ballar.

Dansem el Guernica (ESO)

A través de les formes i el moviment del cos, trobem l’oportunitat de recórrer l’episodi històric que emmarca un dels quadres més emblemàtics del pintor Pablo Picasso.

El taller consta de dues sessions d’una hora i 15 minuts, repartits en dos dies. El primer dia fem una petita presentació biogràfica del pintor i es conversa amb els alumnes sobre el quadre, després ens posem en moviment per a començar la construcció coreogràfica que acabarem el segon dia. A nivell tècnic farem servir exercicis de Dansa Creativa i Contemporània, amb l’objectiu d’afavorir la seva pròpia expressió corporal i el fet de gaudir del moviment.

• Està pensada per un grup classe de 20 alumnes com a màxim.

Finançament “Les tres èpoques de Picasso”

Cost de l’activitat:              150.00 €
Aportació del programa:    -60.00 €

Aportació del centre:        90.00 €

• Es poden fer fins a tres sessions seguides, afegint 90 € per a cada sessió, a càrrec del centre.
Finançament  “Dansem el Guernica” (1 grup = 2 sessions)

Cost de l’activitat:              300.00 €
Aportació del programa:    -75.00 €

Aportació del centre:     225.00 €