Prova Cangur 2021

La Prova Cangur de matemàtiques organitzades per la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) es realitzarà el 18 de març de 2021 i, com en anys anteriors, les proves abasten tots els nivells des de 5è de primària a 2n de batxillerat. El terminis d’inscripció, per a tots els nivells, és de l‘1 al 28 de febrer de 2021.

Els centres podran realitzar la inscripció a la prova des d’un formulari accessible des del web del cangur (http://www.cangur.org).

Al mateix web s’hi troben instruccions més precises sobre el procés d’inscripció així com sobre les característiques i el funcionament de la prova que aquests curs, i per la situació de pandèmia, tindrà unes característiques organitzatives especials.

Per a qualsevol dubte que no quedi prou clar es pot visitar al web del concurs o escriure als correus específics de cada comissió, que són:

• Cangur de primària: cangurprimaria@gmail.com
    • Cangur de 1r, 2n i 3r, d’ESO: cangur123eso@gmail.com
    • Cangur de 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat: cangurscm@gmail.com

Des de l’any 1996 es realitza a Catalunya la prova Cangur, una activitat impulsada per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières, de la qual és membre la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) que, per aquesta raó, és l’entitat titular del Cangur en llengua catalana. Aquesta prova, al nostre territori, està adreçada a tots els nivells des de 5è de primària fins a 2n de batxillerat. Per fer-nos una idea de l’abast del Cangur a Catalunya podem dir que a l’edició de 2019, van participar més de 125 000 alumnes, 31 000 des quals van ser de primària.

L’objectiu de les proves és que els alumnes participin i dediquin una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics. Aquestes “altres matemàtiques” també podeu practicar, durant el curs, a partir de proves d’anys anteriors que es poden consultar al web del Cangur o al TeleCangur (https://www.cangur.org/telecangur/) que es va crear, amb accés lliure, durant el període de confinament del curs passat.

Pensem que la participació en aquesta prova pot ser una bona oportunitat per introduir a l’aula unes matemàtiques diferents a les habituals i treballar, de forma lúdica i innovadora, aspectes referents a les competències associades a la resolució de problemes.
Us adjuntem un document elaborat per l’organització de la prova on podeu ampliar la informació sobre les característiques de les proves i en el que es recorda que la inscripció estarà oberta des de l’1 fins al 28 de febrer, i que la prova es realitzarà el dia 18 de març de 2021.
També podeu trobar tota la informació sobre les proves cangur en la web: www.cangur.org

Us animem a participar-hi!