IV Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Ensenyament organitzarà els IV Jocs Florals Escolars de Catalunya.
La quarta convocatòria dels Jocs Florals Escolars de Catalunya s’adreça als centres d’educació primària i educació secundària obligatòria amb la finalitat d’estimular
l’expressió escrita dels alumnes, aprofitant una tradició cultural ben arrelada a Catalunya que molts centres escolars de fet ja celebren als seus municipis o
comarques.
Tots els centres públics i concertats de primària i secundària de Catalunya esteu convidats a participar-hi.

Les categories establertes són les següents:jocsfloralsescolars

A. Alumnat del cicle inicial d’educació primària
B. Alumnat del cicle mitjà d’educació primària
C. Alumnat del cicle superior d’educació primària
D. Alumnat d’educació especial d’educació primària
E. Alumnat d’educació especial d’educació secundària obligatòria
F. Alumnat de 1r i 2n d’educació secundària obligatòria
G. Alumnat de 3r i 4t d’educació secundària obligatòria
H. Conte audiovisual i il·lustrat per a tots els alumnes de primària

Enguany es convoca una nova categoria (H), la del conte audiovisual il·lustrat. Està adreçat a tots els alumnes de primària i als alumnes de primària de les escoles d’educació especial. L’objectiu és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’ àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’ àmbit artístic. En aquesta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i la dimensió visual i plàstica.

En el bloc Conte audiovisual il·lustrat podeu trobar una proposta per a treballar el conte audiovisual com a projecte de treball interdisciplinari, així com un llistat de recursos d’àudio i vídeo que es pot utilitzar per a l’ elaboració del conte audiovisual.

Els Jocs constaran de tres fases:

1a fase
Selecció dels treballs dels diferents Serveis Educatius.
Cada centre participant haurà de triar un text per a cada categoria en la que estigui inscrit (consultar les bases adjuntes i les bases categoria H) entre els treballs presentats per l’alumnat i s’enviaran als Serveis educatius de zona en format digital abans del dia 27 d’abril de 2017.
Els treballs dels/les alumnes hauran d’anar signats amb pseudònim.
La setmana del 2 al 5 de maig el Servei Educatiu constituirà un jurat format per:
– Un o dos membres dels serveis educatius (CRP o LIC).
– Dos/dues mestres o professors/es dels diferents nivells educatius, educació primària i educació secundària obligatòria.
– Un/a autor/a o personalitat reconeguda del món de la literatura infantil i juvenil vinculada al territori.
– Un professional de l’administració educativa o de l’administració local del territori.
S’escollirà un treball per categoria i es farà arribar als Serveis Territorials abans del dia 8 de maig.

2a fase
D’entre tots els treballs seleccionats en la primera fase, el jurat n’escollirà vuit que passaran a la tercera fase. Tots els centres participants finalistes podreu assistir a la final territorial l’11 de maig a la Casa del Mar, carrer Albareda,1-3 08004 Barcelona.
Els Serveis Territorials constituiran un jurat format per professionals amb els mateixos perfils que consten a la 1a fase.

3a fase
Final dels Jocs Florals de Catalunya, 17 de juny de 2017. Els treballs guardonats es publicaran a la pàgina web.