Bases convocatòria per a centres educatius MOST 2019

El MOST Festival del Cinema del Vi i del Cava vol obrir la seva convocatòria a l’àmbit educatiu, per segon any, per tal de sumar a la seva programació treballs audiovisuals realitzats per grups escolars, amb l’objectiu principal de fomentar la creació i producció d’audiovisuals entre els més joves.

Bases

Podran participar els centres educatius de l’Alt Penedès, del Baix Penedès, del Garraf, de l’Anoia i del Priorat.

Premi Mallol: Centres d’educació infantil i primària
Premi Verema: Centres d’educació secundària i batxillerat

Temàtica

S’accepten curtmetratges de qualsevol temàtica penedesenca i prioratina (en un sentit ampli) i gènere (ficció, documental, animació, etc.). Els treballs audiovisuals hauran d’haver estat fets, entre l’octubre de 2017 i l’octubre de 2019 i no haver-se presentat en anterior edicions del MOST.

Les obres no poden superar els 10 minuts de durada (inclosos els crèdits).

Procés d’inscripció

Fins al 15 d’octubre es poden presentar els treballs. Aquest s’hauran d’enviar a través del correu electrònic programacio@mostfestival.cat a través d’un enllaç a Vimeo (o similar), adjuntant la fitxa d’inscripció emplenada:

Selecció

Un comitè organitzador compost per persones de l’equip Most 2019 i del Centres de Recursos Pedagògics de l’Alt Penedès i del Priorat realitzarà una selecció de les obres presentades. Aquesta decisió serà comunicada als centres participants. La selecció oficial es farà pública al web del Festival.

Es valorarà el treball de forma global tenint en compte l’originalitat del plantejament, els continguts exposats i la implicació i participació dels alumnes en el procés de creació.

El Most Festival es reserva el dret d’utilitzar les imatges presentades com a material promocional del Festival i exposar-les en els seus canals de difusió (webs i xarxes socials). No seran acceptades les obres que no tinguin la qualitat tècnica necessària per a una correcta visualització.

Projecció

Les produccions seleccionades integraran la selecció oficial, i seran exhibides públicament el dimarts 12 de novembre, a les 18:30h, a l’Auditori de VINSEUM, en un acte obert a tothom, en que es farà també públic el veredicte del jurat.

Es valorarà la projecció durant els dies del festival, tant al Penedès com al Priorat, entenent que els seus autors n’autoritzen la projecció.

Jurat / Premis

Un Jurat designat pel comitè organitzador decidirà els premis de la selecció oficial. S’atorgaran els següents premis:

• Premi Mallol: Premi a una producció d’un centre d’educació infantil i primària: diploma i material audiovisual (per valor de 300€).
  • Premi Verema: Premi a una producció d’un centre d’educació secundària i batxillerat: diploma i material audiovisual (per valor de 300€).

El Jurat tindrà la potestat de deixar desert el premi o els premis que consideri oportuns, així com atorgar una menció especial per a ressaltar aspectes tècnics i artístics d’alguna de les pel·lícules en competició. Les seves decisions seran inapel·lables.

El lliurament de premis de totes les categories tindrà lloc el dimarts 12 de novembre de 2019, a les 18:30h, a l’Auditori del VINSEUM.

Altres

Els centres educatius participants hauran de comptar amb l’autorització de les famílies per a la utilització de la imatge dels seus fills i/o filles, si és el cas, amb compliment de la Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l’honor, a la intimitat personal i familiar, i a la pròpia imatge. El centre es farà càrrec i custodiarà aquestes autoritzacions.
Les obres presentades tindran el vistiplau del centre i la responsabilitat d’un docent que n’haurà fet el seguiment, en el benentès que els treballs s’han d’haver elaborat pels i per les alumnes i/o amb la seva participació.

Els autors o autores hauran d’assegurar-se prèviament que el contingut de la seva obra no infringeixi els drets de la propietat intel•lectual o altres drets de tercers, i exoneraran al Comitè organitzador de qualsevol responsabilitat legal.

La participació en el Most Festival implica l’acceptació d’aquestes Bases. Qualsevol qüestió que aparegui durant la gestió del Most Festival, no contemplada a les bases, serà decidida pel comitè organitzador.

Most Festival Internacional de Cinema del Vi i del Cava
www.mostfestival.cat