3a Jornada PSEC

El dijous 30 de gener de 2020 a la sala d’actes del Servei Educatiu de l’Alt Penedès (Av. Europa, 28, Vilafranca) es farà la 3a Jornada pedagògica PSEC (Pla Salut Escola i Comunitat) a l’Alt Penedès.

Aquesta jornada va dirigida als docents referents de salut dels centres de Primària i Secundària de la comarca, a les direccions dels centres i a altres professionals de l’àrea sanitària.

L’objectiu és potenciar l’educació per a la salut dels infants i joves, a partir de propostes educatives d’àmbit local i comarcal.

Aquest és el programa d’actes de la jornada.

9:00 – 09:15h  Benvinguda i presentació de la Jornada
9:15 – 10:30h Alimentació saludable a les escoles i instituts. Gemma Salvador. Dietista – Nutricionista. Subdirecció de Promoció de la Salut. Agència de la Salut Pública de Catalunya  (ASPC)
10:30 – 11h Patis naturals: un espai saludable pels infants i la comunitat. Xavier Rodríguez Soriano. Arquitecte, membre del grup de treball Com està el pati?
11 – 11:30h Recursos didàctics. Competències de mobilitat segura: un model de prevenció centrat en la persona. Albert Jarne, tècnic del Servei Territorial de Trànsit de Barcelona

Pausa. Esmorzar saludable. Amb la col·laboració de Fruites i Verdures Plana Rodona S.L. i La Granja Foods S.L.

11:30 – 12h Prevenció del tabaquisme als centres educatius. Fernando Martínez, Tècnic de la Unitat de Promoció de la Salut del Servei de Salut Pública de la Diputació de Barcelona
12 – 12:30h Infeccions de transmissió sexual (ITS). Lourdes Gabarró Julià. Metgessa, adjunta a l’Hospital Comarcal de l’Alt Penedès
12:30 – 13:30h Sexualitat i afectivitat. Eva Porta. Psicòloga i psicopedagoga
13:30h Cloenda

Els docents interessats en participar-hi i que encara no s’hagin inscrit a la 3a Jornada PSEC cal que  facin la inscripció el més aviat possible.

Col·laboradors:

Fruites i Verdures Plana Rodona S.L. La Granja Foods S.L.

Us enllacem la informació de la 1a Jornada i de la 2a Jornada

Notícia de l’Agència de la Salut Pública de Catalunya (ASPCAT)