1a Trobada pedagògica PSEC

El dijous 22 de febrer de 2018 a la sala d’actes del Servei Educatiu de l’Alt Penedès (Av. Europa, 28, Vilafranca) es va realitzar la 1a Trobada pedagògica PSEC – Pla Salut Escola i Comunitat – a l’Alt Penedès.

Aquesta jornada comptava amb l’assistència d’una seixantena de docents de primària i secundària i de personal sanitari de la comarca amb l’objectiu de potenciar l’educació per a la salut dels infants i joves, a partir de propostes educatives d’àmbit local i comarcal.

Clicant damunt els títols s’accedeix a les presentacions

Àlbum de fotos de la jornada

9:00 – 09:15h  Recepció i benvinguda a les persones assistents.

Escola Saludable a l’Alt Penedès
9:15 – 10:00h Conferència inaugural. Salut i escola. Carmen Cabezas (Subdirectora de Promoció de la Salut, Secretària de Salut Publica).
10:00 – 10:45h Atenció bàsica i primers auxilis als centres educatius. Sílvia Sabaté (pediatra) i l’Amàlia Martínez (infermera) de l’Equip de Pediatria de l’Alt Penedès.
10:45 – 11:15h Pausa i esmorzar
11:15 – 11:45h Presentació Projecte Escola Saludable. Iolanda Bertran i Foix Ortiz (Directora i Cap d’Estudis de l’escola Mas i Perera de Vilafranca del Penedès).
11:45 – 12:15h Projecte SAFAD (Servei d’Assessorament Familiar d’Alcohol i Altres Drogues)
Núria Puentes. Tècnica en prevenció de drogues de la Mancomunitat Penedès-Garraf.  Responsable dels Plans Locals de Drogues de Vilafranca, Sant Sadurní i Alt Penedès.
12:15 – 12:45h Programa de suport en salut mental a les escoles i presentació de UFTEA (Unitat Funcional del Trastorn de l’Espectre Autista) al Penedès. Francisco Moruno, Coordinador CSMIJ (Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil) i Ascen Díez de Ulzurrun (Directora EAP-B15). – La versió descarregable i/o per imprimir cal sol·licitar-la a l’eap-altpenedes@xtec.cat
12:45 – 13:30h Benestar emocional. La felicitat adolescent i l’Institut. Jaume Funes, psicòleg i educador.
13:30h Cloenda