Kit de recollida de residus | Correcull

Des de l’Agència de Residus de Catalunya amb el suport del Departament d’Educació s’ha creat aquest recurs pels Centres de Recursos Pedagògics, a fi d’oferir-lo a les escoles que volen participar a les campanyes de recollides de residus en espais naturals promovent serveis comunitaris i projectes d’aprenentatge més vivencials, com és la Campanya Europea Let’s Clean Up Europe! coordinada per l’ARC i el projecte Correcull impulsat pel Servei Educatiu de l’Alt Empordà.

A la mediateca del CRP de l’Alt Penedès disposem del Kit de recollida de residus que consta dels següent material:

1 contenidor 90l serigrafiat de residus amb rodes. Dimensions: 40x90cm. Pes: 15 kg
1 carpeta transparent amb 4 pòsters informatius
1 Retolador no permanent
25 Parells de guants: 15 Talla S (ribet blanc) i 10 Talla L (groc)
45 Bosses individuals transparents (25) o nansa (20)
10 Sacs grans per indicar tipologia de residu
10 Pinces de recollida de residus
1 Balança 30 o 150 kg
1 Banderola reutilitzable resultats aconseguits

Com podem utilitzar el material?

Formant part de la campanya Let’s Clean Up Europe. L’escola s’inscriu a la campanya mitjançant enllaç SDR. Hi ha formacions virtuals disponibles al web.

Com organitzar una acció de neteja: Es disposa del Manual de com organitzar una acció de neteja i la guia metodològica vinculada al servei comunitari.
Les escoles tenen 3 formes de participar:

Un cop finalitzada, l’escola retorna el kit net al CRP i enviar una imatge de la fitxa de resultats a traves del formulari de valoració del SDR o al correu setmanaprevencio.arc@gencat.cat

Aquest kit bé acompanyat de diferents recursos didàctics per treballar a l’aula que podeu trobar en els següents enllaços.

1. Servei comunitari
2. Correcull