Roba neta

Dins l’entorn del projecte Teixint mons trobareu tot un seguit de propostes sobre comerç just per tal de dissenyar una campanya per tal d’evitar el malbaratament de la roba. Què us sembla si comencem amb aquest vídeo?

La Campanya Roba Neta (CRN) és una coalició internacional d’ONG, organitzacions de persones consumidores, sindicats i altres entitats que treballen per la defensa dels drets laborals al sector tèxtil mundial. Va néixer als països Baixos el 1989, es troba activa a diferents països europeus i coopera amb grups de treballadores i treballadors del sector tèxtil organitzats arreu del món. “La nostra tasca se centra a vetllar pel respecte dels drets fonamentals dels treballadors i treballadores del sector tèxtil”.

Informem la ciutadania dels països enriquits sobre les condicions en les quals es produeix la roba que vestim i sensibilitzem sobre la importància d’un consum responsable.

Pressionem a les empreses del tèxtil per tal que les seves pràctiques siguin més transparents i ètiques, perquè redactin i publiquin codis de conducta en contra de l’explotació laboral i perquè controlin la implantació eficaç d’aquests codis.

Exigim als governs dels països productors que facin respectar els convenis de l’Organització Internacional del Treball i a les administracions públiques dels països importadors que incloguin clàusules socials a les seves compres.”

A l’Estat Espanyol, la CRN està coordinada des del 1997 per SETEM.

Bloc de Roba Neta

Llibre recomanat!

Les tres bessones i la volta al món en 3 pantalons

Roser Capdevila, Carles Capdevila

Barcelona : Icaria, 2004

Les tres bessones de Roser Capdevila són les protagonistes d’aquest conte de Carles Capdevila, creat amb l’assessoria de l’equip d’educació d’Intermón Oxfam.

Com en totes les seves aventures, les res bessones descobriran nousmons i faran bones amistats. En aquest cas, seguint un objectiu comú amb la Bruixa Avorrida: trobar uns texans de la seva mida, ja que se li han trencat els pantalons de tant menjar xocolata a la Fira del Comerç Just.

Les protagonistes visitaran llocs com Benín, Marroc o Itàlia, on veuen com viu i treballa la gent que participa en la fabricació d’uns texans.

Més recursos

Aquesta exposició neix en el marc de la campanya sobre el consum responsable que es porta a terme des de la Coordinadora d’ONG Solidàries i la Càtedra UNESCO de DHS. El béns que consumim tenen conseqüències per a nosaltres mateixos, per a les persones que els produeixen, per al sistema socioeconòmic i per al medi ambient. El consum responsable comporta una responsabilitat ètica, social i ecològica. Amb aquesta exposició es vol disposar d’un material per poder treballar durant tot l’any i a tot el territori el consum responsable.

Aquesta guia és un recurs per a la formació en Comerç Just i el seu tractament pel que fa al treball infantil.

La guia consta d’una part teòrica dirigida al professorat d’Educació Primària, i una altra part pràctica amb materials de treball per a realitzar a l’aula amb el conjunt de l’alumnat.

Amb la part teòrica pretenem oferir al professorat tota la informació necessària per a transmetre la realitat de l’explotació infantil als i les alumnes, amb la qual poder preparar les sessions. No es tracta, per tant, d’un material que pugui manipular directament l’alumnat donada la seva complexitat. El professorat trobarà en aquesta guia materials amb què treballar la teoria a l’aula, adaptant el contingut al nivell del seu alumnat.

Aneu a la barra d'eines