ODS i medi

En aquest espai NOMÉS s’han destacat els ODS que fan referència a l’àrea de Medi.  A partir de cada enllaç hi trobareu propostes rellevants.

1/ Des de la Xarxa de competències bàsiques en col·laboració amb el Club Super3 ens proposen propostes didàctiques d’enfocament globalitzat al voltant de cadascun dels 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS). Cadascuna de les propostes va acompanyada amb el vídeo del programa “Objectiu 2030” del Club Super3 que correspon a l’ODS del repte.

Descripció: Presentació de les propostes sobre els ODS. Una proposta per cadascun d’ells: objectius d’erradicar la pobresa, lluitar contra la desigualtat i la injustícia, i posar fre al canvi climàtic, entre altres.

Accés a l’activitat

Descripció: Garantir la disponibilitat i una gestió sostenible de l’aigua i el sanejament per a totes les persones.

Accés a l’activitat

Descripció: Garantir l’accés a una energia assequible, segura, sostenible i moderna per a totes les persones.

Accés a l’activitat

Descripció: Aconseguir que les ciutats i els assentaments humans siguin inclusius, segurs, resilients i sostenibles.

Accés a l’activitat

Descripció:  Garantir modalitats de consum i producció sostenible

Accés a l’activitat

Descripció: Adoptar mesures urgents per a combatre el canvi climàtic i els efectes d’aquest

Accés a l’activitat

Descripció: conservar i utilitzar de forma sostenible els oceans, els mars i els recursos marins per al desenvolupament sostenible.

Accés a l’activitat

Descripció: Protegir, restaurar i promoure l´´us sostenible dels ecosistemes terrestres, gestionar els boscos de manera sostenible, combatre la desertificació del sòl, i aturar la pèrdua de la biodiversitat.

Accés a l’activitat

Els objectius aborden reptes mundials decisius per a la supervivència de la humanitat. Per tant, tenim molta feina a fer i no val a badar.

2/ Guies didàctiques dels ODS per a primària. L’alumnat com a protagonista del canvi.

Aquestes guies tenen com a finalitat implementar projectes educatius interdisciplinaris i integrals de formació en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a primària. El propòsit del projecte és que l’alumnat en completar els sis cursos de primària conegui els 17 ODS mitjançant un itinerari a llarg termini i aconseguint-ne una visió àmplia, en profunditat i transformadora. Els tres pilars que centren aquesta proposta són: contes, diàleg filosòfic i metodologia d’aprenentatge basat en projectes.

Orientacions: Contes, diàleg filosòfic i aprenentatge basat en projectes

ODS_6: On és el Vàter? 1r de primària

ODS_7: Com és la teva energia? 4t de primària

ODS_11: El flautista i els automòbils. 5è de primària