Certamen de Lectura en Veu Alta

El Certamen de LVA està organitzat per la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació, i compta amb el suport de l’Obra Social “la Caixa” i de Biblioteques Públiques de Catalunya. Té com a objectiu la promoció de  la lectura a l’alumnat de tot Catalunya.

El Certamen consta de cinc categories: grumets vermells (cicle mitjà de primària), grumets verds (cicle superior de primària), timoners (alumnat nouvingut de cicle superior de primària i primer cicle d’ESO), corsaris (primer cicle d’ESO) i tropa de corsaris (grups de 3 nois i noies de 2n cicle d’ESO). La lectura és individual a totes les categories, excepte la tropa de corsaris. En aquesta categoria la lectura és col·lectiva.

Cada centre educatiu pot participar en el Certamen amb un alumne per categoria (en la categoria de Tropa de Corsaris, 3r i 4t d’ESO, ha de ser un grup de tres alumnes).

XX Certamen de Lectura en Veu Alta – Curs 2023-24

Semifinal de l’Alt Empordà

Final territorial de les comarques gironines

El 25 d’abril, al Teatre Municipal de Banyoles, ha tingut lloc la Final territorial:

Aquí sota, podeu veure l’enregistrament de l’acte:

Llibres del Certamen

Ja estan disponibles els Llibres del XX Certamen, curs 2023-2024, per a la fase SEMIFINAL.

Tots són en l’edició escolar, per tant, us preguem que us fixeu en l’EAN i la col·lecció.

Les lectures relatives a cada categoria s’enviaran cinc dies hàbils abans de la data de la semifinal corresponent.

Per a la fase FINAL TERRITORIAL, el llibre, és de lliure elecció: el professorat tria el llibre que considera més adient.

Informacions diverses del Certamen

Aquests lectors i lectores participaran en la semifinal de l’Alt Empordà que, atès el gran nombre d’alumnat previst, es farà en 3 dies consecutius.

Lloc: Auditori dels Caputxins de Figueres

SECUNDÀRIA

• Data: dimarts, 5 de març de 2024
  • Horari: 9:30  a 12 h
  • Grups: Corsaris, Timoners 1r o 2n d’ESO i Tropa de Corsaris

PRIMÀRIA

• Data: dimecres, 6 de març de 2024
  • Horari: 9:30  a 12 h
  • Grups: Grumets vermells

PRIMÀRIA

• Data: dijous, 7 de març de 2024
  • Horari: 9:30  a 12 h
  • Grups: Grumets verds i Timoners de cicle superior
Centres inscrits de l’Alt Empordà

DATA LÍMIT per fer-nos arribar el nom del representant de cada categoria és el divendres, 9 de febrer de 2024.

La inscripció al XX Certamen escolar de lectura en veu alta estarà oberta del 2 al 31 d’octubre de 2023.