Certamen de Lectura en Veu Alta

El Certamen de LVA està organitzat per la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació, i compta amb el suport de l’Obra Social “la Caixa” i de Biblioteques Públiques de Catalunya. Té com a objectiu la promoció de  la lectura a l’alumnat de tot Catalunya.

El Certamen consta de cinc categories: grumets vermells (cicle mitjà de primària), grumets verds (cicle superior de primària), timoners (alumnat nouvingut de cicle superior de primària i primer cicle d’ESO), corsaris (primer cicle d’ESO) i tropa de corsaris (grups de 3 nois i noies de 2n cicle d’ESO). La lectura és individual a totes les categories, excepte la tropa de corsaris. En aquesta categoria la lectura és col·lectiva. Cada centre educatiu pot participar en el Certamen amb un alumne per categoria (en la categoria de Tropa de Corsaris, 3r i 4t d’ESO, ha de ser un grup de tres alumnes).

XVII Certamen de Lectura en Veu Alta – Curs 2020-21

La inscripció estarà oberta fins al 16 de novembre.
FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

Podeu consultar les bases del certamen aquí.

El nou certamen té  canvis substancials

• Els nois i noies llegiran d’un llibre i no d’un PDF. Es vol donar valor al llibre i tot el que comporta: autoria, il·lustració, edició, traducció, correcció, maquetació…
  • Canvi de fases. Es passa de tres a dues fases (semifinals i finals territorials).

Semifinals (en edicions anteriors anomenada quarts de finals) tindrà el format telemàtic diferit.

Finals territorials: cada Servei Territorial d’Educació (deu en total) tindrà el seu guanyador o guanyadora per categoria. I seran els guanyadors absoluts. Així que, a partir d’aquesta dissetena edició, hi haurà deu guanyadors per cada categoria, en lloc de tenir-ne un, com fins ara.

Aquest canvi permetrà a més centres arribar al Teatre Nacional de Catalunya, per celebrar la bona salut de la lectura en veu alta i per retre homenatge a professorat, lectors i lectores, i tots els actors de la cadena del llibre, en un acte que vol ser una festa i perd la condició de competició.

Històric del CLVA

Certamen de Lectura en Veu Alta 2020

PRIMÀRIA
A l'Auditori dels Caputxins. C/ Rec Arnau, 8. Figueres (street view)
Dimecres, 1 d’abril de 2020⋅09:00-12:30

SECUNDÀRIA
A l'Auditori dels Caputxins. C/ Rec Arnau, 8. Figueres (street view)
Dijous, 2 d’abril de 2020⋅11:30-13:30

Certamen de Lectura en Veu Alta 2014

Les dates previstes
  • Els quarts de final a l'Alt Empordà es poden concretar amb:

• Lloc: Servei Educatiu de l'Alt Empordà, Av. M. Àngels Anglada, 13 -  17600 Figueres
    • Data: dijous, 3 d'abril de 2014
    • Hora: 2/4 de10 del matí
  • La semifinal serà el dimarts 29 d'abril de 2014, a l'Auditori de l'EspaiCaixa de Girona
  • La final, el 4 de juny al TNC
Centres i alumnes participants en els quarts de final a Figueres
 CENTRES PARTICIPANTS
  • ESC Joan Reglà (Bàscara)
  • ESC Mossèn Josep Mª Albert (Cistella)
  • ESC Josep Pallach (Figueres)
  • ESC Mª Àngels Anglada (Figueres)
  • ESC Carme Guasch i Darné (Figueres)
  • ESC Sant Pau (Figueres)
  • ESC de Garrigàs (Garrigàs)
  • ESC Martí Inglès (Palau-saverdera)
  • ESC Santiago Ratés (Vilajuïga)
  • ESC Tramuntana (Vilanant)
  • CC- Empordà-San José (Roses)
  • ESC Salvador Dalí (Figueres)
  • INS Narcís Monturiol (Figueres)
  • INS Illa de Rodes (Roses)

ALUMNES PARTICIPANTS

33 alumnes
Alumnes finalistes    relació
Imatges de la celebració dels quarts de final a Figueres

lCertamen Presentació

Premsa
Vídeo
Participants a la categoria "Tropa de Corsaris" de l'Institut Narcís Monturiol, que també van quedar vencedores de la gran final de Barcelona.
Recull gràfic

Certamen de lectura en veu alta. Fase comarcal