Dia Mundial del Medi ambient i cloenda del Refugi de llavors de la Noguera

Aquest dimarts 5 de juny hem tornat a celebrar el Dia Mundial del Medi ambient amb la Jornada de cloenda de les activitats del Refugi de llavors de la Noguera. Un projecte col·laboratiu singular, sorgit de la iniciativa del professorat dels seminaris d’Escoles verdes i que s’ha estés a tots els centres educatius de la comarca, que pretén promoure l’activitat dels horts escolars a partir del cultiu i la producció de llavors de varietats hortícoles locals.

En la jornada d’avui han participat més de 300 alumnes i professors d’infantil, primària i secundària dels centres de Balaguer i comarca. L’alumnat de cada centre ha aportat la seva fitxa de cultiu i ha explicat a la resta d’assistents com ha estat la seva experiència amb l’hortalissa assignada. Les experiències han estat molt vivencials i molt ben acollides. El tema principal d’aquest any ha estat l’efecte de les pluges en el creixement de males herbes la gran abundància d’ocells que han fet que molts centres hagin hagut de crear espantaocells per protegir les plantes.

Després de recuperar energies amb l’esmorzar, s’han endegat tot un seguit de tallers de producció de plantes aromàtiques, trasplantament de llavorers, creació de bossetes aromàtiques per a la roba, bossetes de condiments per a la cuina, el concurs d’identificació de llavors de l’hort, un taller d’experiments sobre la força de l’aire i un altre de fabricació de sabó de casa, amb els quals tothom ha estat ben entretingut.

Us deixem amb el recull d’imatges de la jornada (cliqueu la imatge):

També podeu escoltar la notícia als podcasts de Radio Balaguer i veure tot el reportatge a Balaguer TV: