Primer Noguera Connection de Secundària

En el marc del Programa d’innovació pedagògica Generació Plurilingüe (GEP), el curs 2017-2018 i des del CRP de la Noguera es va crear el seminari de Projectes i materials plurilingües (GEP) amb la participació de l’INS Els Planells d’Artesa de Segre i l’INS Ermengol IV de Bellcaire d’Urgell.

L’objectiu del seminari era donar una espai per treballar en xarxa i compartir experiències tant pel que fa al professorat com, sobretot, l’alumnat participant a cada institut, i poder compartir així recursos, formacions específiques i projectes.

Per això, des d’un bon principi es va veure que el producte final d’aquest seminari havia d’implicar, també, l’alumnat i oferir-los un espai plurilingüe més. En aquest sentit neix el “Noguera Connection“, l’English day de secundària de la Noguera, en el qual professorat i alumnat comparteix un dia d’immersió en llengua anglesa, exposa i comparteix els projectes realitzats a cada centre i coneix de primera mà la realitat, instal·lacions i dinàmica de l’altre centre a través de la visita a centre i una visita visita virtual al centre visitat.

El primer Noguera Connection ha tingut lloc el passat 11 de juny de 2018 a l’INS Ermengol IV de Bellcaire en el qual han participat l’alumnat de 1r i 3r d’ESO de tots dos centres. Per a l’ocasió, es va organitzar un concurs de logos a cada centre de manera que, els logos guanyadors s’han convertit en xapes que l’alumnat ha intercanviat com a primera activitat d’intercanvi i coneixença.

Logo INS Els Planells
Artesa de Segre
Logo INS Ermengol IV
Bellcaire d’Urgell

La jornada s’ha començat amb un seguit de jocs de presentació, una visita a les diferents instal·lacions de l’INS Ermengol IV i la visualització del vídeo que l’alumnat d’Artesa ha preparat sobre el seu institut. Després d’un English breakfast, l’alumnat de cada centre ha presentat el seu projecte GEP a la resta de companys. L’alumnat de 1r d’ESO de Bellcaire ha presentat el projecte “Puppets and storytelling”, treballat des de les àrees de tecnologia i llengua estrangera, mentre que l’alumnat de 3r d’ESO d’Artesa ha presentat el projecte “Save water, the future is in our hands”, en l’àmbit de sostenibilitat, ciències i anglès. Podeu veure el Programa complet en el següent enllaç.

Podeu clicar sobre la imatge per accedir a la Galeria d’imatges del dia.

La jornada va comptar amb la visita de l’Àrea TAC de Lleida que va enregistrar tota la jornada en vídeo i que us compartim a continuació:

Vídeo resum:

Vídeo-reportatge complet de la jornada: