Inauguració de l’exposició “Eduquem entre tots. 30 anys del Pla Municipal de Dinàmica Educativa

El dia 16 de gener es va fer la inauguració a l’Ajuntament de Balaguer de l’exposició “Eduquem entre tots. 30 anys del Pla Municipal de Dinàmica Educativa”. L’exposició romandrà oberta al públic fins el 12 de febrer i es faran visites guiades pels escolars que podran participar en diferents tallers d’arquitectura, robòtica, conta-contes…

El Pla Municipal de Dinàmica Educativa està organitzat pel Centre de Recursos Pedagògics de la Noguera i l’ Ajuntament de Balaguer. El curs 1986-87 es va aprovar el primer Pla, es tractava del primer de Catalunya consensuat entre un Ajuntament i els Serveis Educatius. El Pla està integrat per un conjunt d’accions pedagògiques adreçades a la comunitat educativa que es concreten en activitats competencials on l’alumnat esdevé el protagonista del seu aprenentatge, totalment en consonància amb el currículum vigent del Departament d’Ensenyament.

L’acte va ser presidit per l’alcalde de la ciutat Jordi Ignasi Vidal i la directora del CRP de la Noguera Mercè Plens i va comptar amb els parlaments del Director dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Lleida Miquel Àngel Cullerés; Joan Arjona artífex i conductor del Pla durant més de 25 anys i el regidor d’Ensenyament Albert Saiz, que van destacar la importància que ha tingut el Pla Municipal de Dinàmica Educativa al llarg dels anys; tots han coincidit en què ha estat la peça clau per definir el model educatiu de ciutat, establir una complicitat entre la comunitat educativa i la ciutadania i elaborar propostes i compromisos permanents i compartits.

L’acte es va iniciar amb el visionat d’un vídeo explicatiu i posteriorment es va fer una visita guiada per l’exposició, que va comptar amb les aportacions dels que havien estat alcaldes de la ciutat al llarg d’aquests anys. L’exposició s’inicia amb un breu resum històric i una pinzellada a les xifres del que ha suposat el pla, i continua amb un repàs dels diferents àmbits en què actualment està dividit el Pla Municipal.

Vídeo de la inauguració:

Vídeo de la notícia a Balaguer Televisió: