COM MILLORAR ELS INFORMES D’AVALUACIÓ

COM PODEM MILLORAR ELS INFORMES D’AVALUACIÓ PER QUÈ SIGUIN MÉS FORMATIUS I ORIENTADORS PER ALS ALUMNES I LES FAMÍLIES?

Segons la normativa vigent, els informes d’avaluació trimestrals que compartim amb les famílies tenen la finalitat de:
● Informar dels resultats obtinguts per l’alumne en l’avaluació en relació amb les àrees del currículum.
● Valorar el procés d’aprenentatge de l’alumne i dels aspectes personals i evolutius.
● Compartir les mesures complementàries o de reforç que s’hagin pogut adoptar o les que s’ha previst adoptar.
Quan volem utilitzar l’avaluació en el seu vessant formatiu i no només qualificador, és a dir, com a estratègia per a la millora de l’aprenentatge, els instruments que fem servir per comunicar resultats han de centrar-se en la identificació de les potencialitats i les habilitats de l’alumnat i li han de permetre identificar què aprèn, però també com aprèn i com pot millorar.
Els següents indicadors pretenen ajudar els equips docents a reflexionar sobre si els informes d’avaluació d’ús habitual, a banda de les qualificacions per àrees, aporten prou informació qualitativa que ajudi l’aprenent -i, de retruc, les famílies- a regular el procés d’aprenentatge per saber què i com ha de millorar.

En aquest ENLLAÇ podreu trobar aquest document de la xarxa de Competències Bàsiques amb els diferents indicadors que us serviran per reflexionar i treballar al claustre per millorar els informes d’avaluació.

De ben segur que us seran d’utilitat.