11 de FEBRER, DIA DE LA INTERNET SEGURA

“A INTERNET AMB CIVISME”

Amb el lema ‘A Internet, amb civisme, aquest dimarts, 11 de febrer, se celebra el Dia de la Internet Segura. Des del programa Internet Segura de l’Agència de la Ciberseguretat de Catalunya han preparat un seguit d’activitats per aprendre i reflexionar sobre civisme a la xarxa d’una manera divertida i entretinguda. Docents de Primària i de Secundària, podran portar-les a l’aula i aprendre sobre ciberseguretat i treballar el respecte d’una manera divertida!

Educació Primària

Enxarxem-nos amb civisme: activitat en què l’alumnat pot treballar l’ús de les xarxes socials, especialment amb el fenomen TikTok.

Crea el rap del civisme digital: activitat amb la qual, a través de la música, els alumnes de Primària poden fer i enregistrar un rap contra les actituds incíviques a Internet i a favor del respecte.

Scratchy vol una contrasenya segura. Des de l’XTEC es proposa als centres educatius un petit repte per aprendre a crear contrasenyes segures.

Educació Secundària

Crea el rap del civisme digital: activitat amb la qual, a través de la música, els alumnes de Secundària poden fer i enregistrar un rap contra les actituds incíviques a Internet i a favor del respecte.

Qui? On? Com? Joc que serveix per reflexionar sobre el ciberassetjament. Els jugadors han de descobrir quin mètode s’ha fet servir, on ha tingut lloc i qui ha estat. Els alumnes es convertiran en autèntics ciberinvestigadors!

Informació extreta de https://internetsegura.cat/dia-internet-segura-escoles/