Proves de competències bàsiques de 4t.ESO

• Informació institucional del Departament d’Ensenyament: enllaç
  • Calendari per als centres educatius, els aplicadors/es i els correctors/es:
  • 31 de gener: Reunió dels directors/es i aplicadors/es de les proves, a les 12  h., al SE de Badia.  (Veure presentació)
  • 6 de febrer: proves de competència en llengua castellana, de competència matemàtica i de competència lingüística en llengua catalana
  • 7 de febrer: proves de competència cientificotecnològica  i de competència lingüística en llengua estrangera
  • 8  de febrer: Reunió amb els correctors/es, a les 15:30, al Servei Educatiu de Badia
  • a partir del 7 i fins al 23 de febrer: correcció de les proves
  • del 12 al 23 de febrer: introducció de les puntuacions de les respostes obertes a l’aplicació informàtica
  • fins al dia 28 de febrer: retorn de les proves corregides al Servei Educatiu de Badia
  • a partir del 3 d’abril: descàrrega dels informes de centre i dels informes dels alumnes que s’han de lliurar a les famílies
  • entre el 9 i el 13 d’abril: els centres podran revisar les proves corregides manualment a la seu de la comissió (Servei Educatiu de Badia) i fer la tramitació de reclamacions
  • 16-20 d’abril: recollida de les proves corregides manualment al Servei Educatiu  de Cerdanyola (els centres de Cerdanyola)
  • 17 de setembre: descàrrega d’informes de centre per ítems
  • Accés a l’aplicació informàtica centres: Portal de centres públics / centres concertats i privats
    Una vegada dins del portal corresponent heu d’accedir a la pàgina sobre la “Prova d’avaluació de quart d’ESO” on trobareu informació de la prova, el calendari i un enllaç amb l’accés a l’aplicació informàtica.  Per entrar-hi cal introduir l’usuari i la contrasenya de centre xtec (a80….. ).  També podeu entrar des d’aquest enllaç.
  • Novetat: àudios de llengua estrangera
    Aquest any no hi haurà CD amb els àudios de llengua estrangera. S’hauran de descarregar en format mp3 de l’aplicació informàtica de centres el mateix dia 7 de febrer. També es podran descarregar des de la secció de “Documents generals 2018”, al final d’aquesta mateixa pàgina.
  • Novetats de la prova de competència lingüística.
    Enguany, la prova de competència lingüística presenta dues novetats.
    En primer lloc, es compon de tres textos (enfront dels dos de les edicions anteriors). Aquest canvi de les lectures afecta la distribució de les preguntes.
    S’introdueixen preguntes obertes. Es donen instruccions precises per tal de garantir que la seva correcció segueixi criteris objectius.
    La redacció, que serveix per avaluar l’expressió escrita, es manté com en les edicions anteriors.
    El Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu ofereix dues proves pilot de competència lingüística (una de llengua catalana i una altra de llengua castellana) per difondre aquestes novetats i procurar que l’alumnat conegui el nou model.