Missió ALBA, projecte educatiu per Cicle Superior. Inscriviu-vos!!! No perdeu la oportunitat!!!!

Avui s’obren les inscripcions de Missió ALBA, un projecte educatiu que començarà el proper curs
2018-2019. En ell podran participar, de forma totalment gratuïta, un màxim de 250 classes de 5è i 6è de primària d’escoles de tot Espanya.

Missió ALBA és una iniciativa del Sincrotró ALBA, l’única font de llum de sincrotró d’Espanya. Amb la llum de sincrotró, s’analitza com és la matèria i les seves propietats i ara, convidem a fer-ho a nens i nenes. Els continguts de Missió ALBA responen a les exigències del currículum oficial per i inclouen una guia didàctica adaptada per a cada comunitat autònoma.

Una missió, quatre etapes: matèria, força, energia i llum. Sota el lema de fer visible l’invisible, a cada etapa el personal científic i enginyer del Sincrotró planteja un repte als equips participants, una incògnita científica que la classe investigarà experimentant a l’aula. Videoconferències amb l’equip investigador i altres premis se sortejaran entre els equips que superin les etapes i arribin a la meta.

Amb aquest projecte, el Sincrotró ALBA busca apropar la seva ciència als alumnes de primària de tot el país i oferir als docents recursos per treballar la ciència per projectes i d’una forma vivencial.

Si voleu saber com funciona, aquí trobareu el pas a pas.