Banús, Escaladei i FEDAC al programa Hipàtia

EXPERIÈNCIES MATEMÀTIQUES

La sessió va començar amb una conferència, com sempre fantàstica, de n’Anton Aubanell, titulada:
“Competències i activitat d’experimentació en matemàtiques”

L’institut Banús va presentar una optativa de 2n d’ESO en que treballen una nova manera d’ensenyar les Matemàtiques, adreçada a tot tipus d’alumnat i multidisciplinari. Els alumnes fan enquestes als pares sobre les matemàtiques que fan servir a la seva professió. En grups i amb ajuda de models ells mateixos elaboren un recull d’enunciats relacionats amb les professions dels seus pares, els proposen als companys i els resolen fent de professors a la classe.
El que volen, és poder implantar-la durant el currículum a 2n ESO el curs vinent i implicar a més departaments.

Escaladei, va presentar un projecte conjunt amb l’àrea de llengua catalana on treballen continguts d’història de les matemàtiques. Presenta el blog:  www.blogscat.com/xtramath.

FEDAC Cerdanyola va presentar el projecte interdisciplinari “somiant la meva classe, un nou espai per construir i viure’l” , projecte adreçat a alumnes de 3r d’ESO on intervenen les matèries de tecnologia, educació visual i plàstica, anglès i matemàtiques. A través de diferents activitats: prendre mesures, elaborar plànols, calcular pressupostos, ambientació, etc, els alumnes dissenyen la seva aula.