CELEBREM LA FESTA DE LA TREMENTINAIRE!

Avui els centres de primària de Santa Coloma han celebrat la Festa de la Trementinaire! Recordeu que aquest cap de setmana es fa la Festa de la Ratafia…  Sabeu qui eren les trementinaires? Eren dones amb una saviesa pròpia, que vivien en les zones de muntanya. Durant l’estiu recollien herbes remeieres i durant l’hivern marxaven de casa i recorrien diverses zones de Catalunya per vendre les herbes remeieres, la trementina i els seus coneixements guaridors, a més d’altres productes de muntanya.

L’alumnat dels tres centres s’han reunit a l’escola Castell de Farners i els ha vingut a visitar la trementinaire. Junts han cantat la cançó que havien treballat i després s’han realitzat  diversos tallers  relacionats amb les herbes que ens ha portat. Donem les gràcies a la Confraria de la Ratafia que ens ha fet arribar material per poder fer aquests tallers.

Tots els infants s’ho han passat molt bé! Si voleu veure les fotos clicant a la foto veureu la resta! Moltes gràcies a tothom perquè ha estat una gran festa! Visca la trementinaire! I…fins l’any vinent que ara marxa a vendre les herbes arreu de Catalunya!