Acompanyem el dol migratori – Formació adreçada al professorat conduïda per Nàdia Ghulam

Aquesta formació s’emmarca dins del programa “nuSOS, una proposta per a una ciutadania global”, que impulsa Fundesplai des del curs 2019-2020. És una iniciativa des de l’àmbit de l’educació en el lleure que té per objectiu educar en valors al voltant del fet migratori, el refugi i la transformació social a fi de promoure una bona convivència intercultural. L’activitat formativa “Acompanyem el dol migratori” té com a objectius:
• Exposar la complexitat del procés d’elaboració del dol migratori així com les principals afectacions que suposa en les persones migrades.
• Reflexionar sobre el paper del professorat en l’acompanyament emocional d’aquest dol.
• Compartir estratègies que facilitin l’acompanyament i inclusió als entorns educatius d’infants, joves i famílies que han migrat.
La formació es durà a terme a partir de dues sessions en aula virtual de dues hores de durada cadascuna que combinaran l’exposició de continguts relacionats amb el model social polític i econòmic, l’educació, els motius que empenyen el desplaçament, el xoc cultural, etc., amb dinàmiques vivencials i participatives per afavorir la comprensió del fet migratori i l’arribada a un nou país. Al llarg de les sessions es compartiran recursos, fonts d’informació  i lectures recomanades que permetin als participants ampliar els coneixements per treballar amb el seu alumnat.

Trobareu més informació al nodes de l’alumnat d’origen estranger.

La inscripció restarà oberta fins al dimarts 18 d’abril a les 13h en aquest enllaç posant el codi 9001260555 al cercador d’activitats. L’assistència i aprofitament del curs certificarà 15 hores de formació.