Als adolescents cal parlar-los amb titulars, sense rotllos i breu

Al seu nou manual ‘Como hablar con un adolescente y que te escuche’, el docent i filòsof Jordi Nomen desmunta grans mites d’aquesta etapa vital i explica com es pot canviar de perspectiva per comunicar-s’hi
Després de més de 30 anys fent classes a adolescents, assegura que és un fals mite que els joves no vulguin parlar amb els seus pares: “Volen parlar del que senten, però no ho saben gestionar, especialment els nois”

El xivarri irromp als passadissos i de sobte comencen a aparèixer desenes de nois i noies. És l’hora del pati a l’escola Sadako de Barcelona, on Jordi Nomen, professor de filosofia i autor del llibre Como hablar con un adolescente y que te escuche (Arpa) ens dedica uns minuts. Nomen fa més de trenta anys que imparteix classes i ensenya a filosofar els alumnes. També aprenent del món que envolta l’estigmatitzada adolescència, una etapa vital que, malgrat la seva mala fama, descriu com a meravellosa i transformadora mentre se li dibuixa un gran somriure.

Conviure milers d’hores amb el món adolescent ha servit a Nomen per conèixer a fons les persones més introvertides del planeta. Ara explica als adults d’una manera senzilla i pràctica com submergir-se en els seus hàbits, temors, fortaleses… I també parla sobre les emocions dels adolescents, del paper que tenen la família i els amics a les seves vides, i de com se’ls pot ajudar, “encara que cada camí és diferent, perquè encara que tinguin perfils comuns, cada adolescent és diferent”, avisa.

“El pitjor que pots fer quan xerres amb un adolescent és tallar-lo quan parla o dir-li: “No, això no”… Aquí es trenca el canal de comunicació”

Per continuar llegint, clica el següent enllaç