La comprensió lectora afecta totes les matèries i continguts dins l’aula. Moltes escoles fem esforços en aquest sentit, i proposem espais i hores de lectura, activitats i projectes de foment lector. Però, què passa amb els alumnes amb dificultats lectores (alumnat nouvingut, amb trastorns d’aprenentatge, amb poc hàbit lector o amb discapacitat intel·lectual)?
Per a aquests alumnes llegir un llibre i entendre’l suposa un gran esforç. Paraules complexes i frases massa llargues es converteixen en una barrera a la informació, el coneixement i la cultura.
La Lectura Fàcil (LF) ajuda els alumnes amb dificultats de comprensió lectora a adquirir un bon domini lector i a entendre el que han llegit. Per tant, és un camí per aconseguir que tots ells puguin accedir al coneixement, la cultura i la informació.
En aquest sentit, els clubs de Lectura Fàcil són una eficaç eina de foment lector i inclusió social. En aquest article donarem pautes per crear i dinamitzar un club de Lectura Fàcil.
Aquest article ha estat escrit per Elisabet Serra i Laia Vidal, membres de l’Associació Lectura Fàcil.
En l’article l’Elisabet i la Laia ens expliquen:
- Què és la Lectura Fàcil?
- A qui s’adreça la Lectura Fàcil?
- Per què és necessària la Lectura Fàcil?
- Com fem que un text sigui de Lectura Fàcil?
- Què és un club de Lectura Fàcil?
- Quines són les principals característiques d’un club LF?
- Quin és el paper del dinamitzador d’un club de LF?
- Com planifiquem i desenvolupem les sessions?
- Quins recursos podem utilitzar per complementar la lectura?
Esperem que us sigui útil i que us engresqueu a crear un club de Lectura Fàcil en el vostre centre