Jornades de Coordinació 0-6 – Curs 2022-2023

Com cada any des el CRP Sarrià-Sant Gervasi i en el marc del Seminari de Coordinació 0-6 organitza unes jornades vinculades amb una temàtica acordada des de la Xarxa de Centres Públics 0-18 de la zona. Aquest curs, les sessions seran els dies 9 de febrer (Esc Dolors Montserdà), 2 de març i 16 de març (Biblioteca Joan Maragall) de 2023 de 17:45 h a 19:30 h. En les dues primeres sessions ens acompanyarà Núria Ferrando Arrufat qui ens parlarà deEl control dels esfínters des de la mirada dels infants, dels professionals i de les famílies”. La tercera sessió la dedicarem a posar en comú i debatre entre les escoles per continuar avançant plegades en la mirada conjunta entre aquestes dues etapes educatives.

Al cartell de les jornades podreu trobar informació més detallada dels continguts de cada sessió.
.

1a. Sessió – 9 de febrer de 2023: Conferència a càrrec de Núria Ferrando – NOVA UBICACIÓ NOMÉS D’AQUESTA SESSIÓ: Escola Dolors Montserdà-Santa Pau
• La maduració del sistema nerviós i del sistema muscular.
• La maduració a nivell psicoemocional.
• El control dels esfínters viscut com a un procés.
• EL concepte de “Deixar el bolquer” davant del de “Treure el bolquer”
• El moment evolutiu i els interessos dels infants durant el procés del control dels esfínters.
• El jo i la identitat.
• L’autoimatge i l’autoestima de l’infant. El sentit de competència.

1a. Sessió – 2 de març de 2023: Conferència a càrrec de Núria Ferrando – UBICACIÓ: Biblioteca Joan Maragall

• Les actituds per part de l’adult durant els moments de cura i relació íntima, i durant les estones del joc autònom.
La importància de l’adquisició de l’autonomia de forma progressiva.
La importància del canvi de bolquers per al control dels esfínters.
• Els senyals de l’infant que ajuden a l’adult a acompanyar-lo amb respecte.
• L’acompanyament del procés del control dels esfínters.

3a. Sessió – 16 de març de 2023: Reflexió i debat entre escoles UBICACIÓ: Biblioteca Joan Maragall

Accés a la bibliografia i documentació complementària.

Accés a la conclusions de la sessió.

La Núria Ferrando Arrufat és Diplomada en Fisioteràpia, Postgrau en Reequilibració neuromotriu del raquis, Postgrau en Teràpia reequilibradora de l’aparell locomotor i Postgrau de Fisioteràpia en Pediatria. Col·labora formant els equips de les escoles bressol i realitza sessions de psicomotricitat preventiva amb famílies. Ha estat membre de la Junta de l’Associació Pikler Hengstenberg. Podreu trobar-la també a https://creixerjunts.cat/.

Aquestes jornades formen part del Pla de Formació de Zona del districte. Per a poder participar-hi cal formalitzar la inscripció a través d’aquest web des de l’apartat Formació o bé clicant directament al següent enllaç:

Inscripció oberta1050331105 Coordinació d’escola Bressol i Parvulari a Sarrià-Sant Gervasi

La inscripció estarà oberta des d’avui i fins el 17 de gener de 2023.