Enhorabona Vil·la Joana, ja tens 100 anys!!!

El Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona ha acollit l’acte de conmemoració dels 100 anys de l’Escola d’Educació Especial Vil·la Joana, del Districte de Sarrià – Sant Gervasi.

Amb aquest acte s’ha volgut recordar totes les persones que han estat vinculades a la feina del centre. Hi van intervenir el director de l’escola; la Marina Subirats, ex regidora i tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona; i en Pitu Soler, que  hi va presentar un llibre que ha fet en motiu del centenari i una taula rodona amb diferents persones vinculades a la institució.

El CEE VIl·la Joana és un centre municipal integrat dins el Consorci d’Educació de Barcelona. El 1920 la comissió de cultura de l’Ajuntament de la ciutat va crear aquest centre convertint-lo en la primera resposta d’una administració de l’Estat Espanyol a la necessitat educativa de nenes i nens amb discapacitat. Està especialitzat en l’atenció de l’alumnat amb amb Trastorn Mental Greu i és l’únic centre públic de la ciutat amb aquestes característiques.

Actualment, té matriculats a una seixantena d’alumnes amb TEA i TGC que, per les seves característiques requereixen d’atencions específiques. També compta amb diversos equips que cooperen amb les mestres i

centres ordinaris mirant de dotar de recursos per procurar que alumnat afectat d’aquestes patologies puguin aprofitar l’escolaritat ordinaria per a la seva evolució. Aquests equips atenen a quasi 200 alumnes de diferents escoles de la ciutat.