Fundació Maria Raventós

•  Nom entitat:

Fundació Maria Raventós

Acompanyament a l’escolarització

• Breu descripció de les tasques que realitza, necessitat social que mou l’entitat:

La Fundació Maria Raventós som una organització no lucrativa d’acció social i educativa ubicada a la ciutat de Barcelona. Des de fa més de seixanta anys, ens dediquem a acollir i acompanyar noies i mares en risc d’exclusió social, per tal de facilitar la seva inserció social i laboral.

L’existència de la Fundació parteix de la necessitat que al llarg dels anys es va detectar per la nostra fundadora vers l’acompanyament a les mares amb poc recursos en la criança dels seus fills/es i el seu desenvolupament personal i professional.

Al llarg dels anys, la Fundació ha anat diversificant i especialitzant l’atenció que ofereix al col·lectiu de mares en risc d’exclusió social, incloent així entre els seus serveis l’atenció a un entorn educatiu especialitzat dels infants de les mares residents, així com un pis assistit a noies ex tutelades amb un bon recorregut formatiu i personal i per últim, els pisos amb suport,projecte que acaba d’incorporar-se als serveis de la Fundació, on preferentment, s’intenta facilitar a les mares que han residit a la Fundació un pont cap a la seva autonomia a la vida adulta, residint a pisos ubicats a diversos barris de Barcelona, però comptant amb l’acompanyament i seguiment d’una educadora de referència que l’ajuda a ubicar-se al seu entorn proper, a resoldre’s els problemes del seu dia a dia, a la seva projecció educativa i laboral, etc.l’atenció a un entorn educatiu especialitzat dels infants de les mares residents

L’atenció a un entorn educatiu especialitzat dels infants de les mares residents es concreta en L’escola bressol de la Fundació, centre educatiu de primer cicle normalitzat, és a dir, les professionals que intervenen, les dinàmiques educatives, l’organització del centre i els espais no difereixen d’altres escoles bressol, però sí posem l’accent en oferir una educació primerenca de qualitat a tots els nens i nenes que atenen, indiferentment de la seva procedència cultural o social.

• Alguns serveis que poden fer estudiants a aquesta entitat:

El Servei Comunitari ens pot aportar un cop de mà, sobretot a l’àmbit de l’escola bressol, acompanyant a les mestres i participant de les dinàmiques diàries que es donen al si de l’escola al dia a dia.

• Quins aprenentatges podria aportar aquesta experiència?

El voluntariat que hi participa, rep per part de la Fundació una certa formació respecte el que es trobaran al dia a dia al nostre centre. Tanmateix coneixen la realitat social que ens envolta des la tasca diària que es fa a les entitats que treballen amb col·lectius en risc d’exclusió social.