CAT SYA, ONG de cooperació

cat-sya-cat-sya

– Web:  www.catsya.org

– Àmbit de treball o tipus:
Cooperació i Justícia Global (Educació i Salut a Burkina Faso)

– Breu descripció de les tasques que realitza, necessitat social que mou l’entitat:

Cat Sya és una entitat sense ànim de lucre creada per persones de Burkina Faso i Catalunya que pretén aportar millores en el continent Africà en tres àmbits fonamentals: EDUCACIÓ, SALUT  I DESENVOLUPAMENT. A Catalunya volen donar a conèixer i transmetre  la riquesa cultural de Burkina Faso, reconeixent les situacions de desigualtat que es donen des d’una perspectiva crítica sensibilitzant i difonent sobre aquestes situacions de desigualtat i d’accés a drets bàsics patides per tota la població amb especial atenció a la situació de les dones.

– Alguns serveis poden fer estudiants a aquesta entitat podrien ser:

L’entitat té experiència en la realització d’intercanvis culturals (via mail i vídeos) en francès amb nois i noies de Burkina. Posteriorment a la sensibilització i intercanvi d’informació i cartes, l’alumnat de Barcelona s’implicarà en tasques de difusió i sensibilització. Es planteja un servei obert a concretar amb els centres però l’alumnat podria fer xerrades per la resta de companys o familiars, generar vídeos, revistes, etc per informar i sensibilitzar sobre el que han après a la resta de comunitat educativa (alumnat, famílies, professorat, etc.). També es podria plantejar participar amb recolzament material a algun projecte concret que es necessiti a la comunitat de Burkina, anys anteriors s’han fet recollides de recursos per aconseguir bicicletes per l’alumnat de Burkina i per generar un hort per abastir de menjar el menjador del centre.

– Quins aprenentatges podria aportar aquesta experiència?

Coneixement de la situació històrica i geogràfica de Burkina Faso, conèixer la responsabilitat històrica del colonialisme, estudi de les desigualtats socials el nostre món, etc. Es podria treballar des de les assignatures de Geografia i Història de l’ESO.

Segons el servei també la producció de textos o presentacions orals curtes en llengua francesa i catalana o, des de l’àrea de plàstica o informàtica, el disseny de material visual.

Principalment els alumnes podrien aprendre fer créixer la seva solidaritat i entendrien les bases de la cooperació. Sensibilitzar-se sobre una problemàtica social des de la seva complexitat, així com fonamentar les opinions i promoure una implicació.

Contacte: cat.sya.bcn@gmail.com