Asociación PAYPE

asociacion-paype

– Web: http://asociacion-paype.blogspot.com.es/

– Àmbit de treball o tipus: Cooperació internacional i Justícia Global

– Breu descripció de les tasques que realitza, necessitat social que mou l’entitat:  Treballen amb nens, dones i gent gran en àrees de formació i educació, ajuda assistencial i millora d’infraestructures al Perú. La tasca de l’entitat a Barcelona s’ha centrat en projectes d’inserció social per a persones migrades en risc d’exclusió social: s’ha fet un projecte de mentories i reforç educatiu a nen i nenes migrats, formació en noves tecnologies per a persones adultes i cursos de reparació d’ordinadors com a mitjà per a afavorir d’inserció laboral de persones sense formació.
– Alguns serveis que poden fer estudiants a aquesta entitat :

• Projecte per alumnat d’FP d’informàtica: Oferir tallers de sensibilització sobre la realitat que s’amaga darrera de l’extracció de recursos per generar material electrònic i per la reutilització d’equips informàtics.
  • Donar suport a classes de reforç escolar amb assignatures com llengües, matemàtiques, anglès.
  • Oferir un taller de formació en utilització de noves tecnologies per a persones en risc d’exclusió.
  • Realitzar material de difusió per l’entitat: web, campanyes, etc.

– Quins aprenentatges podria aportar aquesta experiència?

• Pels projectes d’informàtica: Reforzar sus conocimientos sobre el funcionamiento de un ordenador y su reparación.  Conocimiento sobre borrado y puesta a punto de software de equipos.  Reforzar las habilidades de los jóvenes según su formación en reparación de equipos y dominio básico de software de restauración. Sensibilizar a los jóvenes que en un futuro se dedicaran a la informática sobre las implicaciones medioambientales de su futuro ámbito de trabajo y promover la reutilización de equipos
  • Pels projectes de suport escolar: Habilitats comunicatives, tracte amb persones, reforç de coneixement de les assignatures que s’ofereix el repàs.
  • Pels projectes de difusió: Disseny d’eines web, campanyes comunicatives, habilitats lingüístiques, coneixements d’arts visuals i tecnologia.

Contacte: asociacion.paype@gmail.com