Xerrada Educació 360 Ribera d’Ebre

Dins el PFZ de la Ribera, s’organitza la xerrada COMPARTIM LA MIRADA EDUCACIÓ 360

dimecres 27 d’abril a les 17’30h

El professorat inscrit i els centres de la comarca han rebut l’enllaç per a la sessió.

Per a poder participar podeu contactar amb el CRP.

Ponents:

-Núria Duñó- Coordinadora de l’Aliança Educació 360: Introducció sobre la xarxa Educació 360 amb el rol dels diferents agents i els avantatges que suposa.

Enllaç als conceptes principals exposats:

• Personalització dels aprenentatges- Crear itinerari educatiu personalitzat per a cada alumne. Itinerari d’aprenentatge personalitzat.
                • Ecosistema educatiu per a l’equitat, per a minvar escletxes i desigualtats, connectant temps i espais lectius i no lectius.

-Marga Merlos, directora I-E 3 d’Abril de Móra la Nova-Xarxa d’Agents Educadors

Es despleguen moltes activitats amb la implicació dels diferents agents socials, culturals, d’educació ambiental, …creant sinergies i projectes compartits entre alumnat, famílies, institucions i entitats del municipi de Móra la Nova i del territori que generen xarxes, però principalment eduquen i són aprenentatges globalitzats, vivenciats amb consciència social i ciutadana, com per exemple el projecte del Liceu Opera amb Sara Blanch, l’escola de música, l’escola d’arts, el grup de teatre, la ràdio, els restauradors,…Partint de reconvertir els equips docents de planificació de celebracions i projectes al centre a taules municipals, construint projectes que van més enllà del propi centre.

-Gisela Farnós, directora ZER Font de l’Aiguadí:  Projecte STEAM amb complicitats 360
Des de la ZER La Font de l’Aiguadí fomenten la descoberta i estima del propi entorn natural i social. Emmarcat en el projecte d’innovació STEAM i Escola Verda, parteixen de la motivació de l’alumnat i de la visió i ajuda d’experts i teixeixen col·laboracions amb diferents entitats i agents educadors, cercant aliances, ajuts i facilitats que reverteixen en el centre.

-Josep Manel Albiac- director Esc. Enric Grau FontseréAliança ed 360 des de l’escola de Flix.

Com a centre que impulsa l’educació 360 al territori ebrenc des dels inicis de la xarxa d’educació 360, l’escola de Flix desenvolupa diferents projectes amb aquesta concepció. La darrera novetat és “l’Aula Multisensorial” en coordinació amb diferents serveis.

Un bon model d’experiència d’aprenentatge comú d’educació 360 és el de l’escola de Soses al Segrià. Vídeo enllaçat. Jaciment arqueològic ibèric i agents de l’entorn per posar en valor el patrimoni, generant aprenentatge dins i fora de l’escola.