2 DE MAIG DIA INTERNACIONAL CONTRA L’ASSETJAMENT ESCOLAR. Recursos

Dia internacional reconegut per  la UNESCO  el 2 de maig de l’any 2013 amb l’objectiu de conscienciar a tota la població envers l’assetjament que afecta a infants i joves arreu del món.

A l’XTEC disposeu d’una sèrie de recursos per poder treballar l’assetjament i el ciberassetjament, tant adreçats a l’alumnat com al professorat (enllaç). Us destaquem:

RECURSOS ADREÇATS A L’ALUMNAT:

• Una mà de contes. Mòdul formatiu adreçat a Cicle Mitjà de Primària. Col·lecció de 5 contes ofereix la possibilitat de parlar sobre l’assetjament, aprofundir en el tema i aprendre a conviure de manera positiva per evitar situacions d’assetjament i per aprendre a actuar en casos  de bullying.
  • No al ciberbullying. Adreçat a 1r Cicle ESO. Campanya per a xarxes amb més de 30 vinyetes de Javirroyo i un escape room per a mòbil: El silenci del mirall, que tenen com a objectiu generar debat, des d’una posició restaurativa i no culpabilitzadora.
  • Assetjats a l’escola. Quan arribin els marcians. Programa emès a TV3 on diferents testimonis parlen de les seves experiències en relació al bullying s’aporten recursos i referències (llibres, obres teatrals, curtmetratges, etc.).
  • XIULA – RISPECT (Antibullying Trap). RISPECT és una cançó del grup Xiula que neix com un clam i vol esdevenir una eina pedagògica. Adreçada a primària i secundària

RECURSOS ADREÇATS ALS DOCENTS:

Podeu accedir a totes les nostre publicacions relacionades amb el bullying clicant…aquí