Dins el FEM I COMPARTIM del PFZ de la Ribera aquest curs proposem xerrades virtuals amb experts , sobre temàtiques prioritzades per a la millora educativa als centres docents.
Animem a la reflexió en equips docents i proposem claustres reflexius a partir de cada videoconferència.
La segona sessió és dijous 6 d’octubre a les 17’30 h amb el Dr. Moisès Esteban-Guitart (catedràtic al departament de psicologia i director de l’Institut de Recerca Educativa de la Universitat de Girona)
Institut de Recerca Educativa- UdG.
sobre PERSONALITZACIÓ DELS APRENENTATGES.
Adreçada a tot el professorat de tots els nivells educatius.
El professorat inscrit rebrà l’enllaç al zoom.
Podeu contactar amb el CRP per a més informació.
Contingut: ESTRATÈGIES, RECURSOS I EXPERIÈNCIES DE PERSONALITZACIÓ EDUCATIVA
La conferència té l’objectiu d’introduir la noció de personalització de l’aprenentatge, així com il·lustrar-ne la seva aplicació en l’àmbit de la pràctica educativa escolar. En aquest sentit, i a partir de diferents experiències, es proposaran algunes estratègies i recursos per fomentar aprenentatges amb un major sentit i impacte, tant personal com social.
Definició bàsica d’APRENENTATGE PERSONALITZAT:
“S’entén per personalització l’activitat, pràctica o experiència que vincula els interessos, objectius i opcions
dels aprenents amb els objectius i activitats educatives a partir de la seva participació-implicació en el control-
elecció dels processos implicats (què, com i quan aprendre)”
Coll, Esteban-Guitart i Iglesias (2020)
Es caracteritza pel seu dinamisme i visió col·laborativa.
Alguns exemples són:
-
- -PPA-Plans personalitzats d’aprenentatge
- -BRCS-Blocs de recerca, creació i servei amb entitats de l’entorn.
- -Càpsules o itineraris d’aprenentatge on cadascú escull el seu camí mitjançant propostes preparades o creant-ne de pròpies.