Decret 175/2022 d’Ordenació dels Ensenyaments de l’Educació Bàsica, que inclou l’Educació Primària, l’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i els Cicles Formatius de Grau Bàsic.
Es concreten les finalitats educatives d’aquestes etapes. Els centres educatius tindran tres anys per aplicar-ho progressivament.
Al decret es defineix l’estructura del currículum, que inclou com a novetat les competències clau, com assoliments que es consideren imprescindibles perquè l’alumnat progressi amb garanties d’èxit en el seu itinerari educatiu i afronti els principals reptes i desafiaments globals i locals.
També incorpora nous elements curriculars per al desplegament de les àrees i matèries: competències específiques, criteris d’avaluació, coneixements i situacions.
El nou currículum «aprofundeix en l’enfocament de competències per aconseguir un aprenentatge amb sentit i profund».
Aquest currículum inclou sis aspectes que es volen impulsar en el sistema educatiu: aprenentatge competencial, perspectiva de gènere, universalitat del currículum, qualitat de l’educació lingüística, benestar emocional i consciència global i ciutadania democràtica, com a sis vectors. (Veure enllaç en els annexos del Decret)
Destaquem també el capítol 4 referent a l’AVALUACIÓ on en l’article 23 parla de L’AVALUACIÓ DELS APRENENTATGES.
Més informació a la web del NOU CURRÍCULUM.