TOOLBOX: PROPOSTA DE RECICLATGE #ZeroWaste

Aquesta setmana des de mSchools es proposa animar a l’alumnat d’ESO a explorar noves opcions per reduir els residus que generem.

Poder accedir…aquí

Us avancem el contingut:

SÍNTESI DE LA PROPOSTA: Prendre consciència de la gran quantitat de residus que generem. Observar els diferents materials amb què estan fets els residus i quins efectes tenen sobre el medi ambient, i posar èmfasi per arribar a compromisos per evitar o reduir la contaminació. Es vincula a l’estudi dels residus a l’entorn proper: platja, places, carrers, institut, per acabar tenint criteris a l’hora d’escollir quins materials utilitzem, si cal utilitzar-los, i quines opcions tenim per reduir-ne els residus.

OBJECTIUS DE LA PROPOSTA:

• Prendre consciència de l’impacte ambiental que genera un entorn contaminat.
  • Donar valor al mètode científic com a instrument d’interpretació de la realitat (evitar l’opinió infundada).
  • Aprendre a comunicar els resultats en formats diferents i utilitzant idiomes diferents per a arribar al màxim públic possible.

PAS A PAS. SEQÜÈNCIA D’ACTIVITATS

1. Presentació del projecte.
  2. Recollida de dades a les diferents zones (platja, muntanya, riera, poble i institut). Recull fotogràfic de l procés.
  3. Recopilació de dades dels diferents grups classe (chromebook, full de càlcul, gràfics). Anàlisi de dades i creació dels gràfics
  4. Confecció de Pòster ambiental (Chromebook, slides, editor de textos, gràfics, pixabay)
  5. Elaboració del vídeo-documental del projecte (Chromebook, wevideo9
  6. Confecció del boc’n’roll (manual, sense app)

Si us animeu a dur-la a terme amb el vostre alumnat, publiqueu-ho a la vostra web i nosaltres ho compartirem!