PROPOSTA DE LECTURA: SEGURETAT EN NOSALTRES MATEIXOS

L’autoestima podríem dir que és l’opinió o valoració subjectiva que tenim de nosaltres mateixos , tenint en compte tant aspectes positius com negatius. Aquesta valoració té una enorme influència en la nostra qualitat de vida. Si tenin un bon nivell d’autoestima estem contents, ens sentim orgullosos de ser qui som, ens agradem…ens sentim segurs. En canvi, quan tenim un nivell deficient d’autoestima o un nivell massa elevat és quan podem tenir problemes. Els nivells baixos d’autoestima porten a la insegurat, por a explicar el nostre criteri, dependència, etc… i els nivells alts porten a l’abús de poder, la tirania, el narcissisme, etc…

És per tot això i molts altres aspectes que és molt important treballar l’autoestima amb els nostres infants. Si ho fem aconseguirem que tingui una bona salut emocional i evitarem molts problemes.

Una eina per treballar-ho són els contes. De fet, amb els contes…ho podem treballar tot!

Avui us proposem dues lectures:

• No m’agrada ballar, de Suzanne Lang.(Editorial Símbol Editors): En Porc Espí ha organitzat una festa i a tothom li fa molta il·lusió anar-hi. A tothom menys a en Jim. En Jim no hi vol anar perquè no li agrada ballar. Tots els seus amics n’hi volen ensenyar, però ell s’ho passa molt malament. Quan diu a tothom que no vol ballar, se sent alleugerit…Un conte que ajuda als més petits a explicar els seus sentiments a través d’uns personatges divertits i expressius i  ens ensenya la importància de saber explicar el nostre criteri, encara que no coincideixi amb el de la majoria.
  • El meu amic extraterrestre, de Rocio Bonilla (Ed.Beascoa): Una història sobre l’empatia, la capacitat d’autocrítica i l’inconformisme que vol contribuir a formar joves lectors reflexius i amb criteri propi. Un nen extraterrestre ha arribat d’intercanvi a l’escola d’en Tomás. El pobre no entén massa bé com funcionen les coses a la Terra i se sorprèn constantment d’alguns comportaments, com aquell dia al pati que un nen més gran intimidava un de petit perquè li donés el seu entrepà, o aquell altre que els amics d’en Tomás reien d’un company que jugava amb les nenes… Ingenu, l’extraterrestre pregunta tota l’estona a en Tomàs el perquè d’aquests comportaments. Però què empipador, aquest extraterrestre! Per què això?, Per què allò?… El meu amic extraterrestre és un conte que ens ajudarà a reflexionar sobre la responsabilitat dels nostres actes i dels nostres silencis, i sobre la necessitat de no deixar que els altres pensin per nosaltres.

Podeu consultar el recull que té preparat NATI BERGADÀ per treballar les emocions…aquí