Jornada Anual Xarxa de Competències

Divendres 8 de juliol, en format presencial, a les Cotxeres de Sants es realitza la Jornada Anual de la Xarxa de Competències amb tots els centres de Catalunya participants. L’escola LLuís Viñas de Móra d’Ebre exposa la seva experiència amb el pòster EINES D’APRENENTATGE COMPETENCIAL.

Enllaç a la jornada que podem seguir per les xarxes.

La Xarxa de Competències ha aplegat, al llarg de 21 anys, docents de tot Catalunya amb voluntat de repensar els processos d’ensenyament i aprenentatge en els seus centres, per mitjà de la formació entre iguals i en xarxa, amb vistes a compartir i a enriquir-se mútuament per millorar els aprenentatges de tot l’alumnat.

En l’actualitat la XdC està formada per 650 centres, tant d’educació primària com secundària, de formació d’adults i d’educació especial, de diferents territoris, i implica més de 10.000 docents.

El Departament d’Educació organitza anualment una jornada de cloenda del programa, amb la finalitat de compartir i intercanviar les experiències que han realitzat els centres al llarg del curs, proporcionar evidències de les millores dels aprenentatges dels alumnes i ajudar a configurar un marc conceptual comú entre tots els docents que formen la xarxa.

La ponència central de la jornada, a càrrec de Txell Monguillot, professora de l’’INEFC, i Neus Sanmartí, professora honorària de la UAB, porta el títol “Avaluar per aprendre: què ens diu la recerca?”.

Espai de presentació de 65 experiències dels centres que formen part de les diverses xarxes territorials. Les experiències tracten els temes treballats a la Xarxa al llarg dels darrers cursos: dinàmiques i instruments d’avaluació formativa treball cooperatiu, informes d’avaluació, observació docent entre iguals…, així com processos de transformació en els centres.

Destaquem l’experiència de l’Escola Lluís Viñas com a referent de la comarca dins la Xarxa, amb el seu póster.

Podeu consultar la resta d’experiències a partir de la web de la jornada.

Finalment, recollint les oportunitats del nou currículum, la jornada clou amb una taula rodona, “Com vivim el món des de l’escola?”, en què participen Ramon Grau, Neus Gallart, Neus Heras i David Bueno, per abordar la posició de l’escola com a lloc en què ha d’entrar la vida. Fernando Hernández recollirà i presentarà les conclusions de la jornada.

Tot sota el tema: “PASSEM EL PODER DE L’AVALUACIÓ ALS APRENENTS”

Molt bona jornada !!!