Inici préstec maleta OIis de Ginebre de la ZER Ebre

Des de la ZER Ebre, mitjançant el CRP , es realitza el préstec de la Maleta Pedagògica dels FORNS D’OLI DE GINEBRE, a partir del treball que van iniciar les escoles Sant Agustí de Riba-roja i 1 d’Abril de La Palma d’Ebre el curs passat amb una formació dins el PFZ de la Ribera d’Ebre.

Aquesta proposta és impulsada per l’Ajuntament de Riba-roja d’Ebre i l’agrupació ELS AMICS DE RIBA-ROJA.

Als centres docents de la Ribera es va presentar el projecte educatiu de la ZER a la jornada FEM I COMPARTIM.

A la web de la ZER Ebre  trobareu publicades les diferents activitats que realitzen amb l’alumnat i des del SE anem fent difusió.

Actualment aquesta maleta complementa l’exposició itinerant  “Oli de Ginebre. Remei i patrimoni”, produïda per la Diputació de Tarragona.

L’exposició presenta tot el procés de l’extracció i producció de l’oli de ginebre com activitat complementària a la pagesia i a l’aprofitament del bosc a l’entorn de Riba-roja des del segle XVII fins al segle XX. La mostra ha estat dissenyada per l’alumnat de l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació a Tarragona i compta amb textos de l’Associació d’Amics de Riba-roja com a promotors del projecte.

Els olis i fitxes que conté la maleta permeten també experimentar i conèixer millor les plantes del nostre entorn i els remeis tradicionals.

La maleta ve acompanyada de 3 dossiers amb guia per al professorat i activitats principalment per l’alumnat d’educació primària.

Podeu contactar amb el CRP per a sol·licitar-la en préstec:  e3990108@xtec.cat

Cal concertar dia i hora de recollida (i de retorn) amb el Centre de Recursos Pedagògics de la Ribera d’Ebre.