Codocència

DOCÈNCIA COMPARTIDA,  APRENDRE JUNTS ALUMNES I MESTRES.

Aquest és el títol de la xerrada virtual que ens va oferir Sílvia Armengol, companya del SE-EAP del Baix Ebre amb un col·loqui posterior que vam realitzar des del seminari de caps d’estudis de primària de la Ribera d’Ebre i el CRP, obert també a altres docents i professionals de Serveis Educatius.

Una sessió molt enriquidora per introduir diverses maneres d’organitzar la docència compartida i l’atenció a la diversitat com poden ser:

1. Dos docents amb lideratge diferent dins l’aula.
2. Dos docents amb el mateix lideratge que es distribueixen els agrupaments de maneres diferents.
3. Dos docents que treballen en equip amb tot el grup classe.

Planificant la tasca docent (objectiu, feina que farem abans, durant i després, rols, criteris i indicadors d’avaluació)

On cal també definir el rol de l’alumnat:

● Grau d’ Autonomia
● Participació
● Grau d’implicació
● Relacions entre companys
● Oportunitats de rebre suport.

Es van mostrar estratègies per iniciar la Docència Compartida als centres promovent sessions de sensibilització al claustre i planificant-ho en moments puntuals que es prioritzen dins el Pla Anual del centre.

Tot dins una cultura de centre col·laborativa i de comunitat professional d’aprenentatge.

Aquesta sessió ja estava prevista dins el PFZ i es va reconvertir en format virtual.

Vídeo introductori del Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals (GRAI) de la UAB coordinat per David Duran.

Consulteu aquí la guia sobre aquest vídeo.

Altres recursos:

-GRAI

-Web Docència Compartida de Teresa Huguet

Altres articles relacionats:

Observació entre iguals de l’Escola Lluís Viñas dins la Xarxa de Competències Bàsiques, clicant aquí.