17 DE MAIG. EDUQUEM CONTRA LA LGTBI-FÒBIA #divendrescoeducatiu

17 de maig, dia internacional contra l’homofòbia, la lesbofòbia, la transfòbia i la bifòbia. Es commemora la data en que es va desclassificar l’homosexualitat com a malaltia mental per part de l’OMS (17 de maig de 1990). El lema d’enguany és Junts sempre: units en la diversitat.

A l’XTEC disposeu d’un recull de recursos organitzats de la següent manera:

PROPOSTES D’ACTIVITATS:

• Jugar als minimons. Joc lliure, no estereotipat, en què qualsevol objecte pot ser qualsevol cosa. Simplement cal deixar crear, experimentar i, mentre els infants creen, afloren els seus sentiments, emocions del que els agrada o del que no, d’on se senten a gust. Disposeu d’un vídeo on podreu veure  l’experiència de l’Escola de Maçanet de la Selva.
  • Explicar un conte. Disposeu de propostes lectores coeducatives per a totes les edats (cliqueu enllaç). Us proposem “Vermell: història d’una cera de colors”(Michael Hall).
  • Mirar un curt d’animació: “1977. La Peque” o “El colegio de los colores infinitos
  • Comentar un curtmetratgeLliures i iguals: La lliçó publicat per l’ONU i adreçat a infants i joves // In a Heartbeat: curtmetratge sobre el primer amor entre dos nois // El mundo entero: pot ser una bona eina per la prevenció de l’homofòbia i els prejudicis socials. Podem treballar el curtmetratge des de totes les vessants: la societat, les famílies, la comunitat, els companys de classe, els amics…

RECURSOS DEL DEP.EDUCACIÓ:

ALTRES RECURSOS. Us enllacem alguns dels que nosaltres hem anat publicant: