XVI JORNADA D’EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L’EBRE

El proper 16 de març en horari de 9h a 14h es dura a terme la XVI Jornada d’Educació Infantil Terres de l’Ebre:

MIRADA ATENTA A L’EDUCACIÓ INFANTIL, SITUACIONS D’APRENENTATGE AL PRIMER I SEGON CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL

Les situacions d’aprenentatge a l’Educació Infantil fan referència a experiències que parteixen d’un context i que plantegen reptes a l’alumnat. D’aquesta manera el procés d’aprenentatge es realitza d’una manera eficaç amb la finalitat d’assolir indicadors de les competències específiques relacionats amb diferents sabers i camps de coneixements.

Al document de suport per a les planificacions de les situacions d’aprenentatge a l’educació infantil s’especifica que “la planificació d’una situació d’aprenentatge ha de ser un instrument flexible i obert, en constant construcció i revisió; una eina viva que s’ha de contextualitzar en cada moment en funció de les necessitats educatives dels infants i que s’adapta a les situacions canviants, que permeti reflexionar sobre com s’ofereix als infants les millors oportunitats d’aprenentatge. Ha de situar l’infant al centre de les decisions, ha de reflectir un aprenentatge amb sentit i s’ha d’enriquir compartint significats amb la resta de l’equip educatiu”.

El objectius de la jornada:

• Plantejar situacions d’aprenentatge a l’Educació Infantil (0-6).
  • Planificar situacions d’aprenentatge de manera dinàmica, oberta, i amb potencial educatiu.
  • Aprendre a descriure situacions d’aprenentatge i a justificar-les.
  • Programar situacions d’aprenentatge amb uns objectius correctes relacionats amb els sabers del currículum, amb un desenvolupament adient de les propostes d’aprenentatge i amb una correcta descripció dels criteris d’avaluació.
  • Conèixer diferents exemples de situacions d’aprenentatge d’Educació Infantil.

PROGRAMA:

09.15 h. Inauguració de la jornada.

09.30 h. Sr. Josep Maria Cornadó. Coordinador de la PAP per a l’accés als graus d’educació del Consell Interuniversitari de Catalunya. “Com elaborar les Situacions d’Aprenentatge a educació infantil”

10.30 h. TALLERS SIMULTANIS

EXPERIÈNCIA 0-3 Escola Mare Natura (Tortosa). “Treball per espais/ambients”

EXPERIÈNCIA 3-6 Escola Ferreries (Tortosa) “Em fan mal els ulls, què em passa?

11.15 h. Descans.

11.45 h. TALLERS SIMULTANIS

EXPERIÈNCIA 0-3 Escola Bressol l’Espurna (Jesús). “Les bossetes misterioses”

EXPERIÈNCIA 3-6 Escola Enric Grau Fontseré (Flix). “Per què la llúdriga també viu a casa nostra?”

12.30 h. TALLERS SIMULTANIS

EXPERIÈNCIA 0-3 Llar d’infants Municipal Xerinola (L’Ametlla de Mar) “El cicle vital dels cucs de seda”

EXPERIÈNCIA 3-6 Escola Puig Cavaller (Gandesa) “Què li ha passat a la fulla?”

13.15 h. Cloenda de la jornada.

Data:

16 de març Horari: de 9,00h a 14,00h

Lloc:

URV Campus Terres de l’Ebre

Avinguda Remolins, 13-15

43500 – Tortosa, Tarragona.

Activitat reconeguda pel Departament d’Educació a través de l’ICE URV (codi 8000050021) amb una certificació de 5 hores.