VIII CONVOCATÒRIA JOCS FLORALS ESCOLARS DE CATALUNYA

VIII Convocatòria dels Jocs Florals Escolars de Catalunya per part del Departament d’Educació.

Novetat! L’objectiu dels jocs florals és promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys. Per tal d’impulsar la producció de textos escrits en poesia, enguany a cada cicle escolar, es premiarà una producció escrita en poesia i una altra en prosa.

Disposeu dels recursos següents per treballar la poesia amb el vostre alumnat:

• Recull d’activitats. Posseir la poesia. 100 propostes d’activitats adreçades a tots els nivells, d’Educació Infantil a Secundària.
  • Monogràfic Rosa Sensat. AIRES DE POESIA A L’ESCOLA. Propostes didàctiques per impregnar les aules de versos.

La categoria del conte il·lustrat està adreçat a tots els alumnes de primària i als alumnes de primària de les escoles d’educació especial. L’objectiu és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic. En aquesta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i la dimensió visual i plàstica.

En el bloc Conte audiovisual il·lustrat podeu trobar una proposta per treballar el conte audiovisual com a projecte de treball interdisciplinari, així com un llistat de recursos d’àudio i vídeo que es pot utilitzar per a l’elaboració del conte audiovisual. Us ajudarà visualitzar els contes del programa del Super 3 UNA MÀ DE CONTES

A l’espai de l’XTEC també podeu accedir als recursos:

• Decàleg d’escriptura. Ara Escric. El decàleg d’escriptura s’adreça, alhora, a docents  i centres, amb la voluntat de divulgar, remarcar o fixar deu aspectes clau de la didàctica de l’escriptura. Un únic decàleg per al segon cicle d’educació infantil, l’educació primària i l’educació secundària obligatòria. Acompanyen el decàleg unes orientacions en les quals el professorat pot trobar concrecions per a cadascuna de les sentències, tenint en compte la idiosincràsia de l’ensenyament i aprenentatge de l’escriptura tant al segon cicle d’educació infantil i cicle inicial de primària, al cicle mitjà i superior de primària com a l’educació secundària obligatòria. En aquestes orientacions també es proposa un seguit d’activitats perquè l’equip docent de cada centre pugui apropiar-se el contingut del decàleg d’una forma col·laborativa.
  • Conferències d’escriptura. Ara Escric. Totes les conferències estan distribuïdes en tres grans blocs: infantil i cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior i ESO. En aquesta sessió també disposeu d’uns textos de referència que de ben segur us seran molt útils. Destaquem:

Daniel Cassany. Com ensenyar el procés de composició?

Juli Palou. Escriure a les àrees

Montserrat Fons. Desig d’aprendre a escriure.