VIII Convocatòria dels Jocs Florals Escolars de Catalunya per part del Departament d’Educació.
Novetat! L’objectiu dels jocs florals és promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys. Per tal d’impulsar la producció de textos escrits en poesia, enguany a cada cicle escolar, es premiarà una producció escrita en poesia i una altra en prosa.
Disposeu dels recursos següents per treballar la poesia amb el vostre alumnat:
- Recull d’activitats. Posseir la poesia. 100 propostes d’activitats adreçades a tots els nivells, d’Educació Infantil a Secundària.
- Monogràfic Rosa Sensat. AIRES DE POESIA A L’ESCOLA. Propostes didàctiques per impregnar les aules de versos.
La categoria del conte il·lustrat està adreçat a tots els alumnes de primària i als alumnes de primària de les escoles d’educació especial. L’objectiu és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic. En aquesta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i la dimensió visual i plàstica.
En el bloc Conte audiovisual il·lustrat podeu trobar una proposta per treballar el conte audiovisual com a projecte de treball interdisciplinari, així com un llistat de recursos d’àudio i vídeo que es pot utilitzar per a l’elaboració del conte audiovisual. Us ajudarà visualitzar els contes del programa del Super 3 UNA MÀ DE CONTES.
A l’espai de l’XTEC també podeu accedir als recursos:
- Decàleg d’escriptura. Ara Escric. El decàleg d’escriptura s’adreça, alhora, a docents i centres, amb la voluntat de divulgar, remarcar o fixar deu aspectes clau de la didàctica de l’escriptura. Un únic decàleg per al segon cicle d’educació infantil, l’educació primària i l’educació secundària obligatòria. Acompanyen el decàleg unes orientacions en les quals el professorat pot trobar concrecions per a cadascuna de les sentències, tenint en compte la idiosincràsia de l’ensenyament i aprenentatge de l’escriptura tant al segon cicle d’educació infantil i cicle inicial de primària, al cicle mitjà i superior de primària com a l’educació secundària obligatòria. En aquestes orientacions també es proposa un seguit d’activitats perquè l’equip docent de cada centre pugui apropiar-se el contingut del decàleg d’una forma col·laborativa.
- Conferències d’escriptura. Ara Escric. Totes les conferències estan distribuïdes en tres grans blocs: infantil i cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior i ESO. En aquesta sessió també disposeu d’uns textos de referència que de ben segur us seran molt útils. Destaquem:
– Daniel Cassany. Com ensenyar el procés de composició?
–Juli Palou. Escriure a les àrees