TOOLBOX: EXPERIÈNCIES BIBLIOTUBERS I BOOKTUBERS

El neologisme bibliotuber/booktuber fa referència al nova manera de compartir el gust per la lectura, la passió pels llibres i la promoció de l’hàbit de la lectura pujant vídeos a la xarxa.

Si esteu pensant en organitzar activitats engrescadores amb el vostre alumnat per treballar el gust per la lectura i les recomanacions lectores tant per l’estiu com durant el curs, a Toolbox teniu a la vostra disposició aquestes dues experiències.   Fem un petita ressenya:

TRES, DOS, UNO…¡BIBLIOTUBERS EN ACCIÓN!

• Etapa: ESO
  • Proposta (síntesi): elaborar un bibliotrairler sobre una obra clàssica de la literatura espanyola. Treball en grup.
  • Àrea: llengua castellana i literatura
  • Metodologia: aprenentatge cooperatiu
  • Apps: Inshot, Video Maker, Viva Video, FilmoraGo

BOOKTUBERS; VIDEORECOMANACIONS LITERÀRIES

• Etapa: primària
  • Proposta (síntesi): Demanen a l’alumnat  que preparin una recomanació d’un llibre (pautada) i ells han de crear una presentació atractiva i gravar-la. Aquesta activitat va acompanyada d’una ressenya escrita.
  • Àrea: llengua catalana i literatura
  • Metodologia: treball per projectes
  • App: Filpgrid (aplicació que permet fer interaccions amb vídeo entre usuaris, en un entorn tancat controlat per un docent)