RECURSOS EDUCAC “PERSPECTIVA DE GÈNERE” #divendrescoeducatiu

Un dels itineraris que teniu a la vostra disposició a l’EduCac és el de PERSPECTIVA DE GÈNERE. Es treballen les unitats didàctiques (es poden descarregar en format pdf) amb perspectiva de gènere i es faciliten uns recursos complementaris.

• De què parlem? / Qui ens parla: presències i les absències de les dones als mitjans de comunicació i com afecta a la dona.
  • Personatges: analitzar la manca de referents femenins en el nostre imaginari cultural, com els mitjans de comunicació hi tenen molt a veure i com això condiciona la nostra manera de fer.
  • Projecte d’aula “Anunciem valors” : anuncis no sexistes. Per crear anuncis lliures de sexisme i discriminació abans cal ser capaç de detectar els  prejudicis i els estereotips en els missatges publicitaris.

“Amb aquest itinerari transversal us proposem, doncs, analitzar on estan i on no estan les dones en els mitjans de comunicació, però també anar més enllà reflexionant sobre quins són els motius de la seva presència o absència. Preguntant-nos, quan hi són, com apareixen reflectides en les pantalles? Quin tipus de dones reprodueixen els diversos canals? Hi ha dones darrere les càmeres? I en els consells de redacció? És representatiu un debat televisiu en què només hi participen homes? És necessària la mirada femenina en el món audiovisual? Què pot canviar el fet que hi hagi dones treballant en aquest sector? I també, quin ús estan fent de les tecnologies de la comunicació dones i homes? Les utilitzem i ens afecten de la mateixa manera?

Aquest itinerari us proporcionarà eines per treballar amb l’alumnat els mitjans de comunicació des d’una perspectiva més completa, perquè si dones i homes som, respectivament, el 50% de la humanitat, una anàlisi que obvia la presència de les dones en qualsevol àmbit és una anàlisi a mitges. Per contrarestar-ho, proposem treballar amb perspectiva de gènere.”