RECULL WEBINARS TUTORIA #ClaustreObert #joemquedoacasa

La tutoria als diferents centres educatius i ensenyaments ha tingut i està tenint un paper clau en aquests temps d’ensenyament telemàtic.

Si fins ara calia tenir molt clares les funcions i tasques de la tutoria, a partir d’ara caldria actualitzar i recollir tenint en compte una nova organització dels centres de cara al curs 20-21 i que s’ha de contemplar la possibilitat d’un nou episodi de confinament.

Hem recollit els webinars amb experiències de diversos centres participants al #ClaustreObert :

Experiència del SINS Cardener. Ens presenta la proposta de treball del 3r trimestre centrada en la personalització de l’aprenentatge. La proposta parteix dels interessos de l’alumnat amb l’acompanyament dels tutors i tutores. El projecte té per objectiu acompanyar els alumnes en el seu creixement personal per entendre qui són i quins interessos els motiven des dels àmbits competencials.

Experiència de l’ Institut Pla Marcell, ens explica com han afrontat el període de confinament i quines han estat les prioritats a que han donat resposta, com han estructurat una proposta basada en la feina de les tutories, el seguiment i l’acompanyament de l’alumnat i la personalització dels aprenentatges i com, amb una mirada oberta a la comunitat, han articulat grups de suport amb un impacte personal i social molt alt.

Experiència de l’IES Escola Intermunicipal del Penedès  de Sant Sadurní d’Anoia que va néixer l’any 1981 i és de titularitat municipal. En aquests moments es troba en procés de traspàs a la xarxa pública del DE. La coordinadora pedagògica ens parla del concepte de l’acció tutorial orientadora, idea força del PEC com a eix fonamental de l’aprenentatge. Entenem que aquesta acció necessita d’un espai i un temps de qualitat per poder atendre la seva dimensió individual i col.lectiva. És per això que en temps de confinament s’ha mantingut de manera virtual tant una com l’altra reforçant els vincles de tota la comunitat educativa que conforma el centre. Ens mostren la mirada i la veu de l’alumnat amb la participació de dos alumnes del centre.

Trobareu més recursos pel treball de la TUTORIA a: