Us proposem uns recursos per treballar els estereotips de gènere a la publicitat a partir de la capacitat d’anàlisi crítica de continguts. Us ajudaran a fer una anàlisi crítica dels espots publicitaris (sobretot dels que podem veure a la televisió) a partir de l’anàlisi dels rols que s’assignen a dones i homes a la publicitat.
Proposta educativa Intef. Ministerio de Educación: Proyecto EDIA. 20 recursos para aprender y crear recursos sobre publicidad. Disposeu de:
- Activitats per reflexionar i descobrir: definició de publicitat, plantilla d’anàlisi d’anuncis, plantilla per donar la volta als anuncis i comparar-los.
- Recursos per aprendre a interpretar els anuncis: treball de la funció de la publicitat, dels colors i eslogans en la publicitat.
- Enllaços per aprendre més i actuar: estereotips de gènere, línies vermelles de la publicitat i decàleg de publicitat no sexista.
- Activitats per canviar la realitat: rúbriques per analitzar els anuncis
Reculls d’anuncis publicitaris:
Recurs de l’EduCAC Itinerari Perspectiva de gènere Anuncis no sexistes: ajudarà a treballar com detectar anuncis sexistes i a tenir un coneixement més teòric de la publicitat per part dels docents.