MONOGRÀFIC COEDUCACIÓ DESEMBRE 2021 #divendrescoeducatiu

Arriba una nova edició trimestral del nostre monogràfic de coeducació. De totes les publicacions que fem setmanalment #divendrescoeducatiu amb recursos coeducatius i  Coeduca’t hem preparat una selecció per poder treballar-los amb totes les etapes educatives, inclosos els docents:

• Programa formatiu Prevenció de la violència masclista Coeduca’t: Proposta educativa formativa del Departament d’Educació que parteix del projecte de convivència. Aquest programa formatiu de prevenció de la violència masclista consta de formació per a docents, per l’alumnat de cicle superior d’Educació Primària i alumnat de 3r i 4t d’ESO i formació per les famílies. Els materials han estat elaborats amb la col·laboració d’entitats expertes en prevenció de la violència masclista: CoeducaAcció i Fundació Aroa.
  • Questiona’t Materials per a la reflexió Coeduca’t: ecullen tota una sèrie preguntes que poden ajudar els docents i les docents, a reflexionar i a qüestionar-se com abordar els diferents continguts, capacitats i competències des de la perspectiva de gènere, proporcionant possibles orientacions sense ànim de ser exhaustives. Les preguntes estan organitzades per àmbits curriculars i, dins cada àmbit, per capacitats (en el cas de l’educació infantil) i per competències (en el cas de l’educació primària i secundària obligatòria).
  • Curt “Querernos bien” i fitxa pedagògica “Desmuntem l’amor romàntic”: L’eix central del curt és la violència de gènere entre adolescents. Recurs que deixa molt clar que la violència masclista està present entre els nostres adolescents i, per tant, qualsevol noi pot exercir-la i qualsevol noia patir-la. Destaca la importància de que treballar-la a l’escola i a l’institut redueix la possibilitat d’exercir-la i de patir-la pel fet d’haver après a detectar com és als inicis i a aprendre a refusar-la. Un dels aspectes que ens diu que cal treballar és el concepte d’amor romàntic i els seus mites.
  • La Regla d’en Kiko: una guia senzilla elaborada pel Consell d’Europa amb l’objectiu d’ajudar a docents, famílies i altres professionals de l’educació a explicar als infants on no han d’intentar tocar-los altres persones, com poden reaccionar si això passa i a qui han de dirigir-se per demanar ajuda.
  • Nova Maleta pedagògica LGTBI del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre (Xarxa SAI) i presentació d’un dels llibres que la formen “¡Imparables! Feminismos y LGTB+”. La maleta va adreçada al personal docent d’educació secundària i els llibres que la formen estan indicats per a tractar principalment els temes dels feminismes, LGTBI, transexualitat, prevenció de violència i diversitat de gènere, entre d’altres.