MATERIALS COEDUCA’T: JOCS TRACTAMENT DE LES EMOCIONS I LA PREVENCIÓ DE L’ASSETJAMENT ESCOLAR

JOCS EDUCATIUS per treballar les emocions, les habilitats socials i la prevenció de l’assetjament escolar.

• BINGO DE LAS EMOCIONES : L’objectiu general és parlar sobre els sentiments i aprendre a mostrar empatia quan els altres ens expressen les seves emocions. L’objectiu és ser el primer en completar una línia en qualsevol direcció. Aquest es diferencia de la resta de Bingos en que la discussió també es premia amb punts de manera que els jugadors són premiats no només per aconseguir bingo sinó també per parlar sobre les emocions representades en els seus cartrons. El jugador que aconsegueix més punts, guanya.
  • EL JUEGO DE LAS HABILIDADES SOCIALES: El joc ensenya als nens una sèrie d’actituds i comportaments específics que augmenten les interaccions positives i gratificants amb els seus companys. Tot i que tots l’alumnat es pot beneficiar d’aquest programa,està pensat específicament per aquells que presenten dèficit en les seves habilitats socials.
  • COLETAS Y VERDI: Joc educatiu per a la prevenció, la detecció i el tractament del ASI en un context lúdic mitjançant tècniques cognitivo-conductuals d’afrontament, de reestructuració cognitivia, d’identificació d’emocions i de relació. L’aplicació del joc és preferentment individual. En el cas que l’objectiu sigui la prevenció dels ASI s’aconsella 2-4 jugadors amb supervisió de l’aplicador. Temps de durada del joc 30 minuts per sessió.
  • EL JUEGO DEL ACOSO ESCOLAR: El joc sobre l’assetjament escolar és un programa d’intervenció enfocat als tres tipus de subjectes i amb diferents objectius d’aprenentatge per cadascun d’ells. Pot ser utilitzat individualment o col·lectivament, amb grups d’una sola tipologia o barrejant assetjadors amb les víctimes i espectadors.

*Els podeu agafar en préstec individualment