FORMACIONS URV-ICE ADREÇADES A DOCENTS DE CICLES FORMATIUS TERRES DE L’EBRE

La URV conjuntament amb l’ICE i el Departament d’Educació ha organitzat les següents activitats de formació adreçada als professionals dels Cicles Formatius de les Terres de l’Ebre. Aquestes activitats formen part de les actuacions destinades a la formació, perfeccionament i mobilitat del professorat de formació professional, finançades pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i cofinançades pel Fons Social Europeu, per la qual cosa es farà constar aquest finançament en les actuacions que se’n derivin.

  • Aprenentatge Basat en Projectes: Com començar ja! Taller Telemàtic amb certificació de 15 hores. El taller pretén aprofundir en les qüestions claus tant per a la implantació del model com per a la gestió del dia a dia, de tal manera que els professors participants acabin el taller amb un pla concret per a la introducció d’aprenentatge basat en projectes en la seva pròpia assignatura i amb un repertori de criteris, mètodes i eines que els permetin ser més eficaços en la implantació del pla dissenyat.

    Dates de les videoconferències sincròniques: 2, 16 i 9 de novembre de 18:00h a 20:00h

    Activitat reconeguda pel Departament d’Educació a través de l’ICE URV (codi 0007830021) amb una certificació de 15 hores.

OBJECTIUS 

1. Definir el concepte d’aprenentatge basat en projectes, els seus avantatges i dificultats i els diferents formats d’aplicació.

2. Descriure els elements clau en el disseny d’una activitat d’aprenentatge basat en projectes

3. Dissenyar una activitat bàsica d’aprenentatge basat en projectes per a la pròpia assignatura

CONTINGUTS 

  • Aspectes bàsics d’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP)
  • Exemples d’aplicació d’ABP
  • Com es dissenya un projecte?
  • Criteris per a la formació de grups
  • La planificació de la feina de l’estudiant
  • La gestió de la retroalimentació
  • L’avaluació grupal i individual
  • CORÚBRICS, QUADERN DE PROFESSORAT: Taller Telemàtic amb certificació de 15 hores. En el curs es presentarà l’avaluació formativa i s’introduiran eines per poder implementar-la a l’aula.Treball a través de la plataforma Google Classroom i videoconferències sincròniques a través del Google Meet. (codi 0007840021)

Metodologia: 5 sessions de 2 hores cada una a través del Google Meet. Treball en grups (sales diferents) i compartició de conclusions. Posada en pràctica a l’aula i compartició d’experiències. Videoconferències sincròniques:

  1. 17 de novembre de 2020 de 16:00h a 18:00h
  2. 15 de desembre de 2020 de 16:00h a 18:00h
  3. 19 de gener de 2021 de 16:00h a 18:00h
  4. 26 de gener de 2021 de 16:00h a 18:00h
  5. 02 de febrer de 2021 de 16:00h a 18:00h

OBJECTIUS 

  • Reconèixer les fases de l’avaluació
  • Dissenyar una bona avaluació diagnòstica
  • Utilitzar eines per realitzar avaluació diagnòstica
  • Dissenyar una bona avaluació formativa
  • Criteris per donar un bon feedback
  • Instruments per avaluar de manera formativa: bases d’orientació i rúbriques
  • Utilitzar eines per realitzar avaluació formativa
  • Dissenyar una bona avaluació sumativa
  • Utilitzar eines per realitzar avaluació sumativa

CONTINGUTS

  • Funcions de l’avaluació
  • Mentimeter, Pear Deck i altres aplicacions
  • Bancs de rúbriques
  • Creació de rúbriques
  • Coavaluació, autoavaluació i heteroavaluació
  • Rubistar, Quizziz i CoRubrics

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>